ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2111 İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı İngiliz Dili Eğitiminde kullanılan yaklaşımların öğretmen adayları tarafından anlaşılmasını sağlamak böylelikle öğrencilerin yaklaşımlarla ilgili eleştirel bakış kazanmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ’de) farklı yöntem ve yaklaşım ilkelerine uygun olarak ders tasarlayabileceklerdir.
Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyaçlarına uygun yaklaşımları tanımlayabileceklerdir.
Bu dersin sonunda öğrenciler yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zeka ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamaları tanımlayabileceklerdir
Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemini tartışabileceklerdir.
Bu dersin sonunda öğrenciler dil sınıflarında teknolojinin kullanımını tasarlayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar
2) İletişimsel Edinç. İletişimsel Yaklaşım
3) İşbirlikçi Dil Öğrenme
4) Yapılandırmacı yaklaşım
5) İçerik odaklı dil öğretimi
6) Görev odaklı dil öğretimi
7) Bütünce odaklı dil öğretimi
8) Çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı
9) Çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı
10) İkinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi
11) Teknolojinin dil sınıflarında kullanımı
12) Gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim
13) İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine yansıması
14) Yöntemler sonrası dönem. Yöntemlerin Karşılaştırılması

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 25
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 1 22 22
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı