MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2110 | İngilizce Öğretiminde Drama | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersin Amacı: | Öğrencinin eğitsel drama teriminin tanımı, tarihçesi ve anlamını kavramasını, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamalarını yaş gruplarına göre öğrenmesi ve sınıflandırmasını ve eğitimin amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örnekleri geliştirmesini sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci bu dersin sonunda, 1. Eğitsel drama terimlerini tanımlar. 2. Drama uygulamalarını yapar. 3. Farklı yaş gruplarına göre drama uygulamalarını uyarlar. 4. Eğitici dramayı çeşitli teknikler kullanarak sınıfta uygular. 5. Kendi sınıfına yönelik yeni drama örnekleri geliştirir. |
Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Eğitimde dramanın önemi ve tanımı | ||
2) | Dramanın tarihsel süreci | ||
3) | Dramaya katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreçler | ||
4) | Dramaya katılabilmek için gerekli olan beceriler | ||
5) | Dramanın tanımı ve uygulama aşamaları | ||
6) | Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri | ||
9) | Dramada özel teknikler | ||
10) | Drama uygulamalarının değerlendirilmesi | ||
11) | Eğitimsel dramanın çocuk gelişimi ve eğitiminde yeri | ||
12) | Eğitimsel drama uygulamalarının tasarlanması | ||
13) | Eğitimsel drama uygulamalarının tasarlanması | ||
14) | Eğitimsel drama uygulamalarının tasarlanması |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |