ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2110 İngilizce Öğretiminde Drama Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersin Amacı: Öğrencinin eğitsel drama teriminin tanımı, tarihçesi ve anlamını kavramasını, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamalarını yaş gruplarına göre öğrenmesi ve sınıflandırmasını ve eğitimin amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örnekleri geliştirmesini sağlamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci bu dersin sonunda, 1. Eğitsel drama terimlerini tanımlar. 2. Drama uygulamalarını yapar. 3. Farklı yaş gruplarına göre drama uygulamalarını uyarlar. 4. Eğitici dramayı çeşitli teknikler kullanarak sınıfta uygular. 5. Kendi sınıfına yönelik yeni drama örnekleri geliştirir.

Dersin İçeriği

Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitimde dramanın önemi ve tanımı
2) Dramanın tarihsel süreci
3) Dramaya katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreçler
4) Dramaya katılabilmek için gerekli olan beceriler
5) Dramanın tanımı ve uygulama aşamaları
6) Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması
7) Ara Sınav
8) Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri
9) Dramada özel teknikler
10) Drama uygulamalarının değerlendirilmesi
11) Eğitimsel dramanın çocuk gelişimi ve eğitiminde yeri
12) Eğitimsel drama uygulamalarının tasarlanması
13) Eğitimsel drama uygulamalarının tasarlanması
14) Eğitimsel drama uygulamalarının tasarlanması

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 10 10
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 12 12
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı