MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT4102 İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama Güz 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersin Amacı: Bu ders dil öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin temel prensiplerini ve uygulamalarını tartışmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu deneyim öğretmenlerin sınıf değerlendirme uygulamalarını teorikleştirmelerine yardımcı olacak, böylece öğretmen adayı olarak ölçme ve değerlendirme konusunda derinlemesine bir anlayış geliştirecektir. Bu nedenle, ders ölçme ve değerlendirmeyi uygulamalı deneyime entegre etmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Derste üç temel konu var: Ölçme ve değerlendirmedeki temel kavramları anlamak, ölçme ve değerlendirme materyallerini oluşturmak ve ölçme ve değerlendirme materyallerini incelemek. Bu üç bileşen, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme hakkında bilgi geliştirmelerine yardım etmenin yanı sıra, ölçme ve değerlendirme hakkındaki kendi inançlarını tekrar gözden geçirmelerini amaçlamaktadır. Kurs, öğrencilerin teorik konuları anlamaları için kendilerini hizalamak amacıyla inançlarını geliştirmelerini sağlayacak bir atölye formatı alacaktır. Derste, danışmanlarını gözlemlemelerini ve / görüşmelerini ve ilgilendikleri konuyu ele almak için sınıflarında araştırmalar yapmalarını gerektiren ödevler verilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: Douglas, B. H. (2004). Language assessment principles and classroom practice. NY: Pearson Education.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 6 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 6 3 18
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 10 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı