MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT4102 | İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersin Amacı: | Bu ders dil öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin temel prensiplerini ve uygulamalarını tartışmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu deneyim öğretmenlerin sınıf değerlendirme uygulamalarını teorikleştirmelerine yardımcı olacak, böylece öğretmen adayı olarak ölçme ve değerlendirme konusunda derinlemesine bir anlayış geliştirecektir. Bu nedenle, ders ölçme ve değerlendirmeyi uygulamalı deneyime entegre etmeyi amaçlamaktadır. |
Derste üç temel konu var: Ölçme ve değerlendirmedeki temel kavramları anlamak, ölçme ve değerlendirme materyallerini oluşturmak ve ölçme ve değerlendirme materyallerini incelemek. Bu üç bileşen, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme hakkında bilgi geliştirmelerine yardım etmenin yanı sıra, ölçme ve değerlendirme hakkındaki kendi inançlarını tekrar gözden geçirmelerini amaçlamaktadır. Kurs, öğrencilerin teorik konuları anlamaları için kendilerini hizalamak amacıyla inançlarını geliştirmelerini sağlayacak bir atölye formatı alacaktır. Derste, danışmanlarını gözlemlemelerini ve / görüşmelerini ve ilgilendikleri konuyu ele almak için sınıflarında araştırmalar yapmalarını gerektiren ödevler verilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | Douglas, B. H. (2004). Language assessment principles and classroom practice. NY: Pearson Education. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 6 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 3 | 18 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |