MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3104 | Dil ve Edebiyat Öğretimi II | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersin Amacı: | Drama ve şiir türü hakkında temel bilgileri vermek ve öğrencilerin bu bilgileri kullanarak edebî metinleri değerlendirmelerini sağlamayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Edebi metinlerin eleştirel bir yaklaşımla okunmasında yeterlilik gösterebilmek 2. Dönemdeki temel olayları inceleyerek tarihse bağlamın ve kültürün edebi eser üzerindeki etkisinin bilincinde olabilme 3. Edebi eserleri incelerken yorum ve düşüncelerini organize edebilme ve geliştirebilme 1. Edebi eserleri incelerken anlayabilme ve takdir edebilme 2. Edebi eserleri incelerken mecazi anlatımı anlayabilme ve takdir edebilme 3. Dramanın, şiirin ve romanın içeriksel özelliklerini anlayıp uygulayabilme 4. Edebi eserin mantıksal yorumunu yapıp kanıtla destekleyebilme 5. Dil sınıflarında farklı edebi türleri kullanır Edebi bir eseri dil sınıfının seviyesine göre uyarlayabilir. |
Dil öğretiminde edebiyatın kullanımına odaklanılır; İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orijinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen şiir ve tiyatro oyunu örneklerinin analizi ve bu iki türü diğer edebî türlerden ayıran özellikler; edebî metinlerin içerik zenginliğine dikkat çekecek etkinlikler; şiir ve tiyatro oyunu kullanımı ve kültürel ögelerin öğretimi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/görenekler/âdetler; inanç, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihî ve ekonomik özgeçmis; kültürel kurumlar; mecazi/çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Amerikan Edebiyatına Genel Bakış | ||
2) | Büyük Buhrana kadar kısa Amerikan Tarihi | ||
3) | Koloniler Dönemi- Demokrasinin kökleri | ||
4) | Romantik Dönem | ||
5) | Gerçekçilik ve Modernizm | ||
6) | Ara sınav | ||
7) | Edebiyatı neden ve nasıl İngilizce öğretiminde kullanılmalı | ||
8) | Edebiyatla İngilizce öğretiminde amaçlar | ||
9) | Teknikler ve materyal hazırlama | ||
10) | İngilizce sınıfında özel türler | ||
11) | Ara Sınav | ||
12) | Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma | ||
13) | Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma | ||
14) | Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma |
Ders Notları: | Brumfit, C.J., & Carter, R. (1986). Literature and Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. Collie, J., & Slater, S. (1988). Literature in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Lazar, Gillian, Literature and Language Teaching. (1993). Cambridge University Press. Wajnryb, R. (2003). Stories: Narrative Activities for the Language Classroom. Cambridge: CUP. Whiteson, W. (1996). New Way of Using Drama and Literature in Language Teaching. Alexandria: TESOL |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 13 | 26 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |