MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3103 | Dil ve Edebiyat Öğretimi I | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersin Amacı: | Ders kurgu, olay karakter simgesel anlatım gibi özellikler açısından edebi metinleri inceleme, farklı edebi metin türlerini öğrenmeyi amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kurgu, olay, karakter, simge gibi edebi metinlerin temel içeriksel özelliklerini tanıyabilme, 2. İroni, önceden ima etme, geri dönüş gibi edebi metinlerdeki yazım teknikleri ve anlatım biçimlerini inceleyebilme 3. İngiliz ve Amerikan edebiyat eserlerini tarihi bağlam ve kültür özellikleri açısından anlayabilme 4. Edebiyatın farklı türleri hakkında bilgi edinebilme 5. Edebi metinleri dil sınıflarında farklı düzeyde öğrencilere birleştirilmiş beceriler dersi olarak uygulayabilme 6. Edebi metinleri dil sınıflarına uygun ders materyali olarak uyarlayabilme ve değerlendirebilme Uyarlanan edebi metni ders planı olarak hazırlayıp sunabilme |
Dil öğretiminde edebiyatın kullanımına odaklanılır; İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orijinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen kısa hikâye ve roman örnekleri ve bu iki türün diğer türlerden farklı özellikleri; her dil düzeyinde gençler ve yetişkinlerle edebiyat kullanımına değişik yaklaşımlar; edebiyat ve dil öğretiminin bu iki edebî türde (kısa hikâye ve roman) kuram ve uygulama boyutunda bütünlenmesi, edebî metinlerin içerik zenginliği ve dilsel özellikler dikkate alınarak incelenmesi; kültür öğretimi yöntemlerinin kısa hikâye ve roman kullanımı yoluyla belirtilen alanlarda incelenmesi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/görenekler/âdetler; inançlar, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihî ve ekonomik özgeçmiş; kültürel kurumlar; mecazi/ çağrışım |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dünya Edebiyatına Genel Bakış- Kurgu ve Düzyazı | ||
2) | Batı Edebiyatı | ||
3) | Doğu Edebiyatı | ||
4) | Modern Dünya Edebiyatı | ||
5) | Dünya Edebiyatında Klasikler ve Yazarlar | ||
6) | Ara sınav | ||
7) | İngilizce sınıfında Tiyatro | ||
8) | İngilizce sınıfında şiir | ||
9) | İngilizce sınıfında kurgu | ||
10) | İngilizce sınıfında özel türler | ||
11) | İngilizce sınıfında özel türler | ||
12) | Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma | ||
13) | Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma | ||
14) | Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma |
Ders Notları: | Brumfit, C.J., & Carter, R. (1986). Literature and Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.?Collie, J., & Slater, S. (1988). Literature in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press.?Lazar, Gillian, Literature and Language Teaching. (1993). Cambridge University Press.?Wajnryb, R. (2003). Stories: Narrative Activities for the Language Classroom. Cambridge: CUP.?Whiteson, W. (1996). New Way of Using Drama and Literature in Language Teaching. Alexandria: TESOL |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 13 | 26 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |