MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3103 Dil ve Edebiyat Öğretimi I Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersin Amacı: Ders kurgu, olay karakter simgesel anlatım gibi özellikler açısından edebi metinleri inceleme, farklı edebi metin türlerini öğrenmeyi amaçlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kurgu, olay, karakter, simge gibi edebi metinlerin temel içeriksel özelliklerini tanıyabilme, 2. İroni, önceden ima etme, geri dönüş gibi edebi metinlerdeki yazım teknikleri ve anlatım biçimlerini inceleyebilme 3. İngiliz ve Amerikan edebiyat eserlerini tarihi bağlam ve kültür özellikleri açısından anlayabilme
4. Edebiyatın farklı türleri hakkında bilgi edinebilme 5. Edebi metinleri dil sınıflarında farklı düzeyde öğrencilere birleştirilmiş beceriler dersi olarak uygulayabilme 6. Edebi metinleri dil sınıflarına uygun ders materyali olarak uyarlayabilme ve değerlendirebilme Uyarlanan edebi metni ders planı olarak hazırlayıp sunabilme

Dersin İçeriği

Dil öğretiminde edebiyatın kullanımına odaklanılır; İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orijinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen kısa hikâye ve roman örnekleri ve bu iki türün diğer türlerden farklı özellikleri; her dil düzeyinde gençler ve yetişkinlerle edebiyat kullanımına değişik yaklaşımlar; edebiyat ve dil öğretiminin bu iki edebî türde (kısa hikâye ve roman) kuram ve uygulama boyutunda bütünlenmesi, edebî metinlerin içerik zenginliği ve dilsel özellikler dikkate alınarak incelenmesi; kültür öğretimi yöntemlerinin kısa hikâye ve roman kullanımı yoluyla belirtilen alanlarda incelenmesi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/görenekler/âdetler; inançlar, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihî ve ekonomik özgeçmiş; kültürel kurumlar; mecazi/ çağrışım

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünya Edebiyatına Genel Bakış- Kurgu ve Düzyazı
2) Batı Edebiyatı
3) Doğu Edebiyatı
4) Modern Dünya Edebiyatı
5) Dünya Edebiyatında Klasikler ve Yazarlar
6) Ara sınav
7) İngilizce sınıfında Tiyatro
8) İngilizce sınıfında şiir
9) İngilizce sınıfında kurgu
10) İngilizce sınıfında özel türler
11) İngilizce sınıfında özel türler
12) Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma
13) Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma
14) Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları: Brumfit, C.J., & Carter, R. (1986). Literature and Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.?Collie, J., & Slater, S. (1988). Literature in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press.?Lazar, Gillian, Literature and Language Teaching. (1993). Cambridge University Press.?Wajnryb, R. (2003). Stories: Narrative Activities for the Language Classroom. Cambridge: CUP.?Whiteson, W. (1996). New Way of Using Drama and Literature in Language Teaching. Alexandria: TESOL
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 50
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 13 26
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 21 21
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı