MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3101 İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler yabancı dil öğretiminde okuma ve yazma becerileri ile ilgili olarak hem teorik hem pratiğe dayalı alan bilgilerini öğreneceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yabancı dil öğretiminin yapıldığı sınıflarda okuma veyazma becerilerini öğretmen için gerkli olann metot ve tekniklerle ilgil bilgileri edinmiş olacaklar.
2. Belirli seviyedi ilköğretim sınıfları için dil öğretiminin gerçekleştiği dersler için okuma ve yazma becerileri için ders planları hazırlayacaklar.

Dersin İçeriği


Bu derste öğrenciler yabancı dil öğretiminde okuma ve yazma becerilerinin öğretilmesi ile ilgili olan metot ve teknikleri ve teorik bilgileri öğrenecekler ve aynı zamanda uygulama kısmında da ders planları hazırlayarak sınıf içinde micro-uygulamalar yapacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: Harmer, J. (2007). How to Teach English. Longman: Pearson Brown, H. D. (1994). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. USA: Prentice Hall. Doff, A. (1990). Teach English: A training course for teachers. NY: CUP Nunan, D. (1998). Language teaching methodology: A textbook for teachers. Hertfordshire: Prentice Hall Europe.
Diğer Kaynaklar: Richards, J. C. & Renandya, W. A. (2002). Methodology in language teaching: An anthology of current practice. NY:CUP. Singhal, M. (2006). Teacing reading to adult second language learners. USA: The reading matrix, Inc.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 6 % 60
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 2 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 15 30
Proje 0 0 0
Ödevler 6 9 54
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı