MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3105 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | 546/5000 Bu ders sizi Çocuklara İngilizce Öğretiminin (TEYL) teorik ve pratik yönleriyle tanıştırmayı amaçlamaktadır. Daha spesifik olarak, kurs EFL dersliklerinde genç öğrencilere eğitim verirken öğrenme teorileri, küçük çocukların öğrenme stratejileri, öğretme-öğrenme etkinlikleri, sınıf içi yöntem ve tekniklerle ilgili konuları ele almaktadır. Ders ayrıca, genç İngilizce öğrenenlerin öğretimi ve değerlendirilmesinde uygulanacak şarkılar, hikayeler, oyunlar, drama ve görsel materyaller gibi materyalleri de içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu kursu başarıyla tamamladıktan sonra, öğrenciler: • Çocuklarda çeşitli dil gelişimi teorilerine aşina olur. • Çocuklarla kullanılacak farklı öğrenme stillerini ve stratejilerini açıklar • Çocukların özelliklerini tanımlar. • Sınıf oturumlarında tartışılan teoriyi uygular. • Çocuklarla EFL sınıflarında kullanılacak öğrenme etkinliklerini tasarlar. • TEYL'in farklı konularında bir poster sunumu hazırlar |
Bu ders, öğrencilerin sınıfta katılımını teşvik eden tartışma, tartışma, beyin fırtınası ve sorgulamaya dayanan öğrenci merkezli olacaktır. Ders iki bileşene dayanacaktır. İlk bileşen genç öğrencilerde dil gelişimi teorisini kapsar ve ilköğretimde kullanılan terminolojiyi vurgular. İkinci bileşen, bu teorilerin pratik öğrenen genç EFL sınıflarında uygulanmasına yöneliktir. Bu tasarım etkileşimli dersler, etkinlik sunumları (ikili çalışma), yansımalar, poster sunumları (grup çalışması) ve işbirlikli öğrenme etkinliklerini içerecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | • Cameron, L. (2001). Teaching English to Young Learners. Cambridge University Press. • Selected articles and handouts |
Diğer Kaynaklar: | http://exchanges.state.gov/englishteaching/forum-journal.html https://www.eslkidstuff.com/ https://www.fluentu.com/blog/educator-english/esl-activities-for-children/ http://www.bridgetefl.com/5-great-esl-games-for-teaching-english-to-young-learners/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 25 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 24 | 48 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |