MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3105 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Dersin Amacı:
546/5000
Bu ders sizi Çocuklara İngilizce Öğretiminin (TEYL) teorik ve pratik yönleriyle tanıştırmayı amaçlamaktadır. Daha spesifik olarak, kurs EFL dersliklerinde genç öğrencilere eğitim verirken öğrenme teorileri, küçük çocukların öğrenme stratejileri, öğretme-öğrenme etkinlikleri, sınıf içi yöntem ve tekniklerle ilgili konuları ele almaktadır. Ders ayrıca, genç İngilizce öğrenenlerin öğretimi ve değerlendirilmesinde uygulanacak şarkılar, hikayeler, oyunlar, drama ve görsel materyaller gibi materyalleri de içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu kursu başarıyla tamamladıktan sonra, öğrenciler:

• Çocuklarda çeşitli dil gelişimi teorilerine aşina olur.
• Çocuklarla kullanılacak farklı öğrenme stillerini ve stratejilerini açıklar
• Çocukların özelliklerini tanımlar.
• Sınıf oturumlarında tartışılan teoriyi uygular.
• Çocuklarla EFL sınıflarında kullanılacak öğrenme etkinliklerini tasarlar.
• TEYL'in farklı konularında bir poster sunumu hazırlar

Dersin İçeriği


Bu ders, öğrencilerin sınıfta katılımını teşvik eden tartışma, tartışma, beyin fırtınası ve sorgulamaya dayanan öğrenci merkezli olacaktır. Ders iki bileşene dayanacaktır. İlk bileşen genç öğrencilerde dil gelişimi teorisini kapsar ve ilköğretimde kullanılan terminolojiyi vurgular. İkinci bileşen, bu teorilerin pratik öğrenen genç EFL sınıflarında uygulanmasına yöneliktir. Bu tasarım etkileşimli dersler, etkinlik sunumları (ikili çalışma), yansımalar, poster sunumları (grup çalışması) ve işbirlikli öğrenme etkinliklerini içerecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: • Cameron, L. (2001). Teaching English to Young Learners. Cambridge University Press. • Selected articles and handouts
Diğer Kaynaklar: http://exchanges.state.gov/englishteaching/forum-journal.html https://www.eslkidstuff.com/ https://www.fluentu.com/blog/educator-english/esl-activities-for-children/ http://www.bridgetefl.com/5-great-esl-games-for-teaching-english-to-young-learners/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 25
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 24 48
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı