MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2106 | Dil Edinimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | Bu ders uygulamalı dilbilime giriş niteliğindedir. Öğrenciye anadil ve ikinci dil edinimi kuramlarını ve kuramların tarihsel gelişimleri ve çağımız öğrenme teorilerine olan etkilerini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Anadil ve ikinci dil edinim kuramlarını öğrenme ve karşılaştırabilme, öğrenci farklılıklarını tanıma ve gözlemleme, günümüz öğrenme kuramlarını sınıf ortamında analiz edebilme . |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giris | ||
2) | Anadil edinimi | ||
3) | İkinci dil edinimi | ||
4) | İkinci dil edinimi | ||
5) | İkinci dil edinimi – dilbilimsel acıdan | ||
6) | Öğrenen dil gelişimi | ||
7) | Öğrenci farklılıkları | ||
8) | Öğrenme stil ve stratejileri | ||
9) | Sınıf gozlemleri haftası | ||
10) | İletişim yetisi – ikinci dilde | ||
11) | İletişim yetisi –makale | ||
12) | Kültürlerarası iletişim | ||
13) | Makale inceleme | ||
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları: | Brown , H.D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching. (5th ed.). New York: Longman. Deardoff, D. (ed.)(2009). The Sage Handbook of Intercultural Competence. California : Sage Publications Lightbown, P.M. & Spada, N. (2013). How Languages are Learned. Oxford: OUP Saville-Troike, M. (2012). Introducing Second Language Acquisition. Cambridge: CUP. Soler, E.A. & Jorda, M.P. S. (2007) (eds.) Intercultural Language Use and Language Learning. Dordrecht: Springer. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |