MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2104 | Dilbilimi II | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN UYGUN |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere dilbilim alanıyla ilgili daha detaylı konulara yönelik bilgiler kazandırmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dil hakkındaki doğru ve yanlış inançları listeleyip açıklar. Dilin iletişim amacıyla bağlam içinde kullanımının incelenmesinin önemini tanır. Edimbilim, söylem çözümlemesi, dil tarihçesi, dil değişimi, dil değişkeleri ve toplumsal dilbilim kavramlarını tanımlar ve açıklar. Makrodilbilimin alt dallarındaki önemli kavramları tanımlar ve açıklar. Makrodilbilimin alt dallarındaki önemli terimleri tanımlar ve açıklar. Veri analizi yaparak edimbilim, söylem çözümlemesi, dil tarihçesi, dil değişimi, dil değişkeleri ve toplumsal dilbilim alanlarındaki önemli kavramlara örnekler belirler. Edimbilim, söylem çözümlemesi, dil tarihçesi, dil değişimi, dil değişkeleri ve toplumsal dilbilim alanlarındaki önemli kavramlara günlük hayattan örnekler üretir. |
Dersin içeriği Makrodilbilim, Edimbilim ve dil ve kültür ilişkisiniz inceleyen okumalar ve tartışmaları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Makro dilbilime giriş | ||
2) | Edimbilim I | ||
3) | Edimbilim II | ||
4) | Söylem Çözümlemesi I | ||
5) | Söylem Çözümlemesi II | ||
6) | Söylem Çözümlemesi III | ||
7) | Dil tarihçesi ve dil değişimi I | ||
8) | Dil tarihçesi ve dil değişimi I | ||
9) | Dil tarihçesi ve dil değişimi II | ||
10) | Dil değişkeleri I | ||
11) | Dil değişkenleri II | ||
12) | Dil, toplum ve kültür I | ||
13) | Dil, toplum ve kültür II | ||
14) | Dil, toplum ve kültür III |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 6 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |