MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2107 Eleştirel Okuma ve Yazma Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYŞEGÜL PAMUKÇU
Dersin Amacı: Eleştirel okuma ve yazma dersi zorunlu bir ders olup öğrencilerin farklıİngilizce yazılı kaynaklarda bulunan metinleri eleştirel bir bakış açısıyla okuyup değerlendirebilmesini, farklı metinler arasında karşılaştırma yapabilmesini ve okuduklarını sentezleyip kendi metinlerini yazabilme yetisini kazandırabilmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci bu dersin sonunda, - İngilizce eleştirel okuma ve yazma ile ilgili temel kavramları tanımlar ?İngiliz dilinde farklı kaynaklarda yayınlanmışmakaleler, yazılı haber metinleri, reklam metinleri gibi yayınları eleştirel bir bakış açısıyla okuyup değerlendirebilir ? aynı konuda yazılmış farklıyazılı metinler arasında karşılaştırma yapabilme becerisini kazanır.
Öğrenci belirli bir konu üzerinde farklı kaynaklardan yararlanarak edindiği bilgileri sentezleyebilir, yaptığı sentez doğrultusunda kendi özgün metinlerini yazabilme becerisini geliştirir

Dersin İçeriği

İngiliz dili eğitimi alanından seçilen güncel çalışmaları irdeleyerek özetleyebilme ve/veya raporlayabilme; çalışmaları kendi bağlamıçerçevesinden inceleyebilme ve bilginin yerelleştirilmesi; aynı konuda farklı görüşleri savunan metinleri karşılaştırma ve bunları sentezleyerek kendi özgün metinlerini üretebilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı
2) Eleştirel okuma ve yazma konusunda temel kavramların tanıtılması ve öğrenciler tarafından örneklendirilerek tartışılması
3) Eleştirel okuma ve yazma konusunda yapılmış olan çalışmaların tanıtılması ve öğrenciler tarafından tartışılması
4) Belirli bir konu üzerinde öğrencilerin getirdiği farklı kaynaklardan toplanmış metinlerin sınıf içinde okunması ve eleştirel bir şekilde tartışılması (Konu başlığı 1- iklim değişikliği)
5) Konu başlığı 1 (iklim değişikliği) hakkında okunan metinler ve yapılan tartışmaların sentezlenmesi ve öğrencilerin bu konu üzerinde kendi özgün metinlerini yazabilmesi
6) Belirli bir konu üzerinde öğrencilerin getirdiği farklı kaynaklardan toplanmış metinlerin sınıf içinde okunması ve eleştirel bir şekilde tartışılması (Konu başlığı 2- yabancı dil sınıflarında anadil kullanımı)
7) Konu başlığı 2 (yabancı dil sınıflarında anadil kullanımı) hakkında okunan metinler ve yapılan tartışmaların sentezlenmesi ve öğrencilerin bu konu üzerinde kendi özgün metinlerini yazabilmesi
8) Ara Sınav
9) Belirli bir konu üzerinde öğrencilerin getirdiği farklı kaynaklardan toplanmış metinlerin sınıf içinde okunması ve eleştirel bir şekilde tartışılması (Konu başlığı 3- çocuklara yabancı dil öğretiminde şarkıların rolü)
10) Konu başlığı 3 (çocuklara yabancı dil öğretiminde şarkıların rolü) hakkında okunan metinler ve yapılan tartışmaların sentezlenmesi ve öğrencilerin bu konu üzerinde kendi özgün metinlerini yazması
11) Ara Sınav
12) Belirli bir konu üzerinde öğrencilerin getirdiği farklı kaynaklardan toplanmış metinlerin sınıf içinde okunması ve eleştirel bir şekilde tartışılması (Konu başlığı 4- kadın hakları)
13) Konu başlığı 4 (kadın hakları) hakkında okunan metinler ve yapılan tartışmaların sentezlenmesi ve öğrencilerin bu konu üzerinde kendi özgün metinlerini yazması
14) Öğrenciler tarafından yazılan metinlerin sınıf içinde tartışılması

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 17 17
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı