MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2107 | Eleştirel Okuma ve Yazma | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYŞEGÜL PAMUKÇU |
Dersin Amacı: | Eleştirel okuma ve yazma dersi zorunlu bir ders olup öğrencilerin farklıİngilizce yazılı kaynaklarda bulunan metinleri eleştirel bir bakış açısıyla okuyup değerlendirebilmesini, farklı metinler arasında karşılaştırma yapabilmesini ve okuduklarını sentezleyip kendi metinlerini yazabilme yetisini kazandırabilmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci bu dersin sonunda, - İngilizce eleştirel okuma ve yazma ile ilgili temel kavramları tanımlar ?İngiliz dilinde farklı kaynaklarda yayınlanmışmakaleler, yazılı haber metinleri, reklam metinleri gibi yayınları eleştirel bir bakış açısıyla okuyup değerlendirebilir ? aynı konuda yazılmış farklıyazılı metinler arasında karşılaştırma yapabilme becerisini kazanır. Öğrenci belirli bir konu üzerinde farklı kaynaklardan yararlanarak edindiği bilgileri sentezleyebilir, yaptığı sentez doğrultusunda kendi özgün metinlerini yazabilme becerisini geliştirir |
İngiliz dili eğitimi alanından seçilen güncel çalışmaları irdeleyerek özetleyebilme ve/veya raporlayabilme; çalışmaları kendi bağlamıçerçevesinden inceleyebilme ve bilginin yerelleştirilmesi; aynı konuda farklı görüşleri savunan metinleri karşılaştırma ve bunları sentezleyerek kendi özgün metinlerini üretebilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders tanıtımı | ||
2) | Eleştirel okuma ve yazma konusunda temel kavramların tanıtılması ve öğrenciler tarafından örneklendirilerek tartışılması | ||
3) | Eleştirel okuma ve yazma konusunda yapılmış olan çalışmaların tanıtılması ve öğrenciler tarafından tartışılması | ||
4) | Belirli bir konu üzerinde öğrencilerin getirdiği farklı kaynaklardan toplanmış metinlerin sınıf içinde okunması ve eleştirel bir şekilde tartışılması (Konu başlığı 1- iklim değişikliği) | ||
5) | Konu başlığı 1 (iklim değişikliği) hakkında okunan metinler ve yapılan tartışmaların sentezlenmesi ve öğrencilerin bu konu üzerinde kendi özgün metinlerini yazabilmesi | ||
6) | Belirli bir konu üzerinde öğrencilerin getirdiği farklı kaynaklardan toplanmış metinlerin sınıf içinde okunması ve eleştirel bir şekilde tartışılması (Konu başlığı 2- yabancı dil sınıflarında anadil kullanımı) | ||
7) | Konu başlığı 2 (yabancı dil sınıflarında anadil kullanımı) hakkında okunan metinler ve yapılan tartışmaların sentezlenmesi ve öğrencilerin bu konu üzerinde kendi özgün metinlerini yazabilmesi | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Belirli bir konu üzerinde öğrencilerin getirdiği farklı kaynaklardan toplanmış metinlerin sınıf içinde okunması ve eleştirel bir şekilde tartışılması (Konu başlığı 3- çocuklara yabancı dil öğretiminde şarkıların rolü) | ||
10) | Konu başlığı 3 (çocuklara yabancı dil öğretiminde şarkıların rolü) hakkında okunan metinler ve yapılan tartışmaların sentezlenmesi ve öğrencilerin bu konu üzerinde kendi özgün metinlerini yazması | ||
11) | Ara Sınav | ||
12) | Belirli bir konu üzerinde öğrencilerin getirdiği farklı kaynaklardan toplanmış metinlerin sınıf içinde okunması ve eleştirel bir şekilde tartışılması (Konu başlığı 4- kadın hakları) | ||
13) | Konu başlığı 4 (kadın hakları) hakkında okunan metinler ve yapılan tartışmaların sentezlenmesi ve öğrencilerin bu konu üzerinde kendi özgün metinlerini yazması | ||
14) | Öğrenciler tarafından yazılan metinlerin sınıf içinde tartışılması |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |