MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2103 | Dilbilimi I | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN UYGUN |
Dersin Amacı: | *kuramsal dilbilimin bilimsel yaklaşımları aracılığıyla dilin doğasını öğrenmek *dil ve iletişim arasındaki farkı ayırdedebilme bilgisini kazanmak *‘dilbilgisi’ kavramının teknik manası kavramak *konuşurken çıkarılan seslerin yankılanım ve mafsallı değerlendirmesini bu seslerin zihindeki temsiliyle karşılaştırmalı olarak incelemek *sözcüklerin ve farklı cümle yapılarının içsel yapılarını incelemek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarılyla tamamlayana öğrenciler; *dilbilim alanının ve insan dillerinin analitik bir çalışmasının genel bir kavrayışına sahip olacaktırlar. *dilbilimin temel beş alanı olan sesbilgisi, sesbilim, biçimbilim, tümcebilim ve anlambilim/edimbilim hakkında bir farkındalık kazanacaktırlar. *bilimsel düşüncenin ve bilimsel kuramsallaştırmanın genel ilkelerini uygulayarak dilbilgisel veriyi inceleyebilecektirler. |
Öğrencilere dil çalışmalarına, dilin yapısal özelliklerine, dil ve beyin arasındaki ilişkiye ve de dilin insanlara özgü olmasına dair bir giriş sağlamak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dilbilime Kısa bir Giriş / Bilinçdışı Dilbilgimiz / İnsan Dilleri ile Hayvanların İletişim Sistemleri Arasındaki Farklar | Ch.1 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) | |
2) | Sesbilgisi: Uluslararası Fonetik Alfabesi | Ch.5 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) | |
3) | Sesbilgisi: Ünsüzler | Ch.5 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) | |
4) | Sesbilgisi: Ünlüler | Ch.5 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) | |
5) | Sesbilim | Ch.6 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 1 Due | |
6) | Sesbilim | Ch.6 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) | |
7) | Biçimbilim | Ch.2 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) | |
8) | Biçimbilim | Ch.2 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 2 Due / Quiz 1 | |
9) | Biçimsel-Sesbilim | Ch.2 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) | |
10) | Tümcebilim | Ch.3 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) | |
11) | Tümcebilim | Ch.3 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 3 Due / Quiz 2 | |
12) | Tümcebilim | Ch.3 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) | |
13) | Anlambilim | Ch.4 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 4 Due | |
14) | Edimbilim | Ch.4 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Quiz 3 |
Ders Notları: | Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams (2013). An Introduction to Language, 10th ed., Cengage Learning |
Diğer Kaynaklar: | Kişisel Ders Notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 6 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |