MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2103 Dilbilimi I Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN UYGUN
Dersin Amacı: *kuramsal dilbilimin bilimsel yaklaşımları aracılığıyla dilin doğasını öğrenmek
*dil ve iletişim arasındaki farkı ayırdedebilme bilgisini kazanmak
*‘dilbilgisi’ kavramının teknik manası kavramak
*konuşurken çıkarılan seslerin yankılanım ve mafsallı değerlendirmesini bu seslerin zihindeki temsiliyle karşılaştırmalı olarak incelemek
*sözcüklerin ve farklı cümle yapılarının içsel yapılarını incelemek

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarılyla tamamlayana öğrenciler;
*dilbilim alanının ve insan dillerinin analitik bir çalışmasının genel bir kavrayışına sahip olacaktırlar.
*dilbilimin temel beş alanı olan sesbilgisi, sesbilim, biçimbilim, tümcebilim ve anlambilim/edimbilim hakkında bir farkındalık kazanacaktırlar.
*bilimsel düşüncenin ve bilimsel kuramsallaştırmanın genel ilkelerini uygulayarak dilbilgisel veriyi inceleyebilecektirler.

Dersin İçeriği

Öğrencilere dil çalışmalarına, dilin yapısal özelliklerine, dil ve beyin arasındaki ilişkiye ve de dilin insanlara özgü olmasına dair bir giriş sağlamak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dilbilime Kısa bir Giriş / Bilinçdışı Dilbilgimiz / İnsan Dilleri ile Hayvanların İletişim Sistemleri Arasındaki Farklar Ch.1 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
2) Sesbilgisi: Uluslararası Fonetik Alfabesi Ch.5 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
3) Sesbilgisi: Ünsüzler Ch.5 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
4) Sesbilgisi: Ünlüler Ch.5 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
5) Sesbilim Ch.6 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 1 Due
6) Sesbilim Ch.6 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
7) Biçimbilim Ch.2 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
8) Biçimbilim Ch.2 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 2 Due / Quiz 1
9) Biçimsel-Sesbilim Ch.2 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
10) Tümcebilim Ch.3 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
11) Tümcebilim Ch.3 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 3 Due / Quiz 2
12) Tümcebilim Ch.3 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
13) Anlambilim Ch.4 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 4 Due
14) Edimbilim Ch.4 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Quiz 3

Kaynaklar

Ders Notları: Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams (2013). An Introduction to Language, 10th ed., Cengage Learning
Diğer Kaynaklar: Kişisel Ders Notları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 6 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 6 5 30
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 9 9
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı