MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1110 İngilizcenin Yapısı Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP MUTLU CANSEVER
Dersin Amacı: Bu ders ESL / EFL öğretmenlerinin yapısal çerçeve içerisinde İngilizce Dilbilgisi anlayışını geliştirmeyi ve dilbilimsel analizde sözlü ve sözdizimsel sınıflandırmalarla becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. İngilizcenin morfolojisi ve sözdizimi ile birlikte, bu ders, üstbilgi düzeyinde belirli söylem amaçları için morfoloji ve sözdiziminin nasıl kullanıldığının bir analizini içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladıktan sonra, yapabilmelisin…

Yapısal sinyaller yoluyla konuşmanın çeşitli kısımlarını tanımlamak;
• Dil yapıları ve sözcüksel öğeler arasındaki ilişkiyi anlamak;
İngiliz dilinin ana sözdizimsel yapılarını tanımlamak;
• Farklı cümle yapıları kullanarak dilbilgisi ile doğru cümle üretmek
• Akademik bir bağlamda çeşitli konuşma türlerini tanımlamak;
• konuşmadaki çeşitli sözcükleri tanımak;

Dersin İçeriği

Bu ders rehberli keşif ve işbirlikli öğrenme stratejilerine dayanan öğrenci merkezli olacaktır. Kurs iki bileşene dayanacaktır. Birinci bileşen daha çok bütün sınıf tartışmalarıyla yapısal analize odaklanırken, ikincisi daha çok ikili / grup çalışmaları ile bağlamsal analiz oturumlarında yapının anlamına odaklanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Dil Bilgisi
2) Sözcüksel ve Yapısal Anlam
3) Sözdizimsel Yapılar
4) Metin analizi
5) Konuşmanın Bölümleri
6) Öbek Yapılara Giriş
7) Öbek Yapılar
8) Metin Analizi
9) Ara sınav
10) Cümle Çeşitleri ve Mantıksal Bağlayıcılar
11) Bağlaçlar
12) Metin Analizi
13) Sonlu ve Sonlu Olmayan Cümleler
14) Metin Analizi

Kaynaklar

Ders Notları: • Brinton, J. L. (2000). The Structure of Modern English: A Linguistic Introduction. Amsterdam, Philedelphia: John Benjamin’s Publishing Company • Celce-Murcia, M., & Larsen-Freeman, D. (1999). The grammar book: An ESL/EFL teacher's course (2nd ed.). Stamford, CT: Heinle & Heinle. • Rutherford, W. (1998). A Workbook in the Structure of English. Oxford: Blackwell • Articles and course handouts.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 3 % 15
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 3 2 6
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı