MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1110 | İngilizcenin Yapısı | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP MUTLU CANSEVER |
Dersin Amacı: | Bu ders ESL / EFL öğretmenlerinin yapısal çerçeve içerisinde İngilizce Dilbilgisi anlayışını geliştirmeyi ve dilbilimsel analizde sözlü ve sözdizimsel sınıflandırmalarla becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. İngilizcenin morfolojisi ve sözdizimi ile birlikte, bu ders, üstbilgi düzeyinde belirli söylem amaçları için morfoloji ve sözdiziminin nasıl kullanıldığının bir analizini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladıktan sonra, yapabilmelisin… Yapısal sinyaller yoluyla konuşmanın çeşitli kısımlarını tanımlamak; • Dil yapıları ve sözcüksel öğeler arasındaki ilişkiyi anlamak; İngiliz dilinin ana sözdizimsel yapılarını tanımlamak; • Farklı cümle yapıları kullanarak dilbilgisi ile doğru cümle üretmek • Akademik bir bağlamda çeşitli konuşma türlerini tanımlamak; • konuşmadaki çeşitli sözcükleri tanımak; |
Bu ders rehberli keşif ve işbirlikli öğrenme stratejilerine dayanan öğrenci merkezli olacaktır. Kurs iki bileşene dayanacaktır. Birinci bileşen daha çok bütün sınıf tartışmalarıyla yapısal analize odaklanırken, ikincisi daha çok ikili / grup çalışmaları ile bağlamsal analiz oturumlarında yapının anlamına odaklanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Dil Bilgisi | ||
2) | Sözcüksel ve Yapısal Anlam | ||
3) | Sözdizimsel Yapılar | ||
4) | Metin analizi | ||
5) | Konuşmanın Bölümleri | ||
6) | Öbek Yapılara Giriş | ||
7) | Öbek Yapılar | ||
8) | Metin Analizi | ||
9) | Ara sınav | ||
10) | Cümle Çeşitleri ve Mantıksal Bağlayıcılar | ||
11) | Bağlaçlar | ||
12) | Metin Analizi | ||
13) | Sonlu ve Sonlu Olmayan Cümleler | ||
14) | Metin Analizi |
Ders Notları: | • Brinton, J. L. (2000). The Structure of Modern English: A Linguistic Introduction. Amsterdam, Philedelphia: John Benjamin’s Publishing Company • Celce-Murcia, M., & Larsen-Freeman, D. (1999). The grammar book: An ESL/EFL teacher's course (2nd ed.). Stamford, CT: Heinle & Heinle. • Rutherford, W. (1998). A Workbook in the Structure of English. Oxford: Blackwell • Articles and course handouts. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 3 | % 15 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 2 | 6 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |