MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1106 | Sözlü İletişim Becerileri II | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilerin ELT1014'te edindikleri sözlü iletişim becerilerini derinleştirebilecekleri bir forum sağlamak. 2. Öğrencileri retorik ve söylem temel kavramları ile tanıştırmak. 3.Öğretmenlere ve konuşmanın amaçlarına göre konuşmalarını hazırlamada ve taslak hazırlamada öğrencilerin deneyim kazanmalarına yardımcı olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, sözlü bağlamlarda fikirlerin etkili bir şekilde dile getirilmesi için önemli araçlar edinmiştir. Bu araçlar şunları içerir: 1.Aramaya odaklanma 2. Doğa bilinci 3. Sözel olmayan iletişimin daha derin anlaşılması İyi organize edilmiş bir konuşmaya katkıda bulunan iç organizasyonun tanınması |
Sınıf çalışması, hem resmi hem de gayri resmi bağlamlarda etkili dil kullanımı geliştirmeyi amaçlar. Sınıf etkinlikleri, farklı amaçlar için farklı iletişim türlerini kullanma aracı olarak bilgi boşluğu, ikna, tartışma, tartışma ve rol oynama biçimini alır. Sözlü İletişim, en önemli vurgu alanını temsil eder; Çünkü, öğretmen adaylarının İngilizce'de sözlü yeterliliğini geliştirmek, etkili İngilizce öğretmenlerinin yetiştirilmesi için önemli bir adımdır. Öğrenciler hazırladıkları konuşmaların niteliğine ve sunumuna göre değerlendirilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders programı ve ders tanıtımı; Impromptu incelemesi | ||
2) | Impromptu Konuşma / Yaşam analizi | ||
3) | İzleyicileri Analiz Etmek; Dil ve Teslimatı Kullanma | ||
4) | Özel günler ve hatıra konuşmaları | ||
5) | Hatıra Konuşma Sunumları | ||
6) | Hikaye Anlatma Yöntemleri | ||
7) | Öyküleme Yöntemleri ve Sunumları | ||
8) | İkna ve İkna Yöntemlerine Konuşma | ||
9) | İkna ve İkna Yöntemlerine Konuşma (devam) | ||
10) | İkna edici Konuşma Sunumları | ||
11) | İkna edici Konuşma Sunumları (devam) | ||
12) | Daha Derin Tartışma ve Çapraz Sınav Teknikleri | ||
13) | Sınıf Tartışmaları | ||
14) | Eleştirel Konuşma Analizi ve Uygulaması |
Ders Notları: | Lucas, E. S.(2001-7th Edition). The Art of Public Speaking. New York: McGraw-Hill Companies Inc. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 13 | % 60 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 25 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |