MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1106 Sözlü İletişim Becerileri II Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Dersin Amacı: 1. Öğrencilerin ELT1014'te edindikleri sözlü iletişim becerilerini derinleştirebilecekleri bir forum sağlamak.
2. Öğrencileri retorik ve söylem temel kavramları ile tanıştırmak.
3.Öğretmenlere ve konuşmanın amaçlarına göre konuşmalarını hazırlamada ve taslak hazırlamada öğrencilerin deneyim kazanmalarına yardımcı olmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, sözlü bağlamlarda fikirlerin etkili bir şekilde dile getirilmesi için önemli araçlar edinmiştir. Bu araçlar şunları içerir:
1.Aramaya odaklanma
2. Doğa bilinci
3. Sözel olmayan iletişimin daha derin anlaşılması
İyi organize edilmiş bir konuşmaya katkıda bulunan iç organizasyonun tanınması

Dersin İçeriği

Sınıf çalışması, hem resmi hem de gayri resmi bağlamlarda etkili dil kullanımı geliştirmeyi amaçlar. Sınıf etkinlikleri, farklı amaçlar için farklı iletişim türlerini kullanma aracı olarak bilgi boşluğu, ikna, tartışma, tartışma ve rol oynama biçimini alır. Sözlü İletişim, en önemli vurgu alanını temsil eder; Çünkü, öğretmen adaylarının İngilizce'de sözlü yeterliliğini geliştirmek, etkili İngilizce öğretmenlerinin yetiştirilmesi için önemli bir adımdır. Öğrenciler hazırladıkları konuşmaların niteliğine ve sunumuna göre değerlendirilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders programı ve ders tanıtımı; Impromptu incelemesi
2) Impromptu Konuşma / Yaşam analizi
3) İzleyicileri Analiz Etmek; Dil ve Teslimatı Kullanma
4) Özel günler ve hatıra konuşmaları
5) Hatıra Konuşma Sunumları
6) Hikaye Anlatma Yöntemleri
7) Öyküleme Yöntemleri ve Sunumları
8) İkna ve İkna Yöntemlerine Konuşma
9) İkna ve İkna Yöntemlerine Konuşma (devam)
10) İkna edici Konuşma Sunumları
11) İkna edici Konuşma Sunumları (devam)
12) Daha Derin Tartışma ve Çapraz Sınav Teknikleri
13) Sınıf Tartışmaları
14) Eleştirel Konuşma Analizi ve Uygulaması

Kaynaklar

Ders Notları: Lucas, E. S.(2001-7th Edition). The Art of Public Speaking. New York: McGraw-Hill Companies Inc.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 13 % 60
Sunum 1 % 15
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 25
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 2 6
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 0 0 0
Ödevler 10 3 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı