MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1108 | Dinleme ve Sesletim II | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ |
Dersin Amacı: | ELT1107 Dinleme ve Sesletim II dersi, öğrencilere not alma, tahmin etme, özel ve ayrıntılı bilgi çıkarma, bağlamdan anlam tahmin etme ve özü anlama; ses bilgisi; röportajlar, filmler, şarkılar, konferanslar, TV şovları ve farklı İngilizce aksanlarının haber yayınları gibi işitsel otantik dinleme materyaller ile desteklemeyi amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda, öğrenciler şunları yapabilmelidir: • doğru ve anlaşılır İngilizce üretmek, • hızlı konuşulan İngilizceyi daha rahat dinlemek, • ritmik olarak uygun cümleler (yani, hem ana dili hem ana dili olmayan konuşmacılar tarafından kolayca anlaşılabilecekleri) üretmek, • İlk, orta ve son kelimelerde ünsüz ve ünlü kümelerini tanımlamak ve sözcük sınırları boyunca kullanmak (örneğin, bağlı konuşma), • Türk öğrenciler için fonetik alfabeye ve sorunlu seslere özel vurgu yaparak, segmental düzeyde telaffuz becerilerini geliştirmek, • Kelime vurgusu, cümle vurgusu, tonlama ve bağlantı kurmaya odaklanarak, üst düzey bir seviyede telaffuz becerilerini geliştirmek, • Akademik ve günlük İngilizce dillerinde öğrencilerin dinleme becerilerini ve stratejilerini geliştirmek, • Sözlü iletişim ve dinleme anlayışlarını geliştirmek için stratejiler uygulamak, • İngilizcenin farklı yerli ve yerli olmayan aksanlarına aşina olmak |
Bu ders, anadili İngilizce olmayan öğrencilerin fonksiyonel anlaşılırlık, işlevsel iletişim kurabilmeleri, özgüvenlerini arttırmaları ve konuşma izleme yeteneklerini kazanmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bu, iletişimsel bir görev sırasında telaffuzlarının daha iyi kontrol edilmesini, iletişimsel bir bozulmadan daha hızlı iyileşmeyi ve kendiliğinden konuşma sırasında genel anlaşılırlığı gerektirir. Elbette not alma, tahmin etme, özel ve ayrıntılı bilgileri çıkarma, bağlamdan anlam tahmin etme ve içeriğe dayalı faaliyetler yoluyla anlam kazanma gibi üst düzey dinleme becerileri ve stratejileri üzerinde durulacaktır. Öğrencilere, ünlüler, ünsüzler, kelimelerin vurgusu, ritim ve tonlama gibi dinlemenin temel ilkeleri ve sesbilgisi sağlanacaktır. Ders boyunca, öğrenciler röportajlar, filmler, şarkılar, konferanslar, TV şovları ve haber yayınları gibi işitsel otantik dinleme materyallerine de maruz kalacaklardır. Bu ders ayrıca, öğrenci öğretmenleri için dünyanın dört bir yanında konuşulan İngilizcenin farklı aksanlarına karşı güçlü bir hassasiyetle donatmayı amaçlamaktadır. Grup ve ikili çalışma yoluyla işbirlikli öğrenme teşvik edilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | 1. Hewings, M. 2006. English Pronunciation in Use (advanced). Cambridge University Press 2. Bowler, B., Cunningham, S.(2000). New Headway Pronunciation: Upper-Intermediate. Oxford University Press. 3. Course handouts 4. PPTs 5. Videos |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 | 9 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |