MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1104 | Yazma Becerileri II | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT |
Dersin Amacı: | ELT1104 Yazma Becerileri - II dersi, öğrencilerin bir üniversitedeki akademik çalışmalarını başarılı bir şekilde üstlenmeleri için gerekli olan bütünleşik olarak ilgili beceriler olarak yazma ve okuma becerisini sağlamayı amaçlar. Öğrenciler, okuduğunu anlama, yazma süreci ve eleştirel düşünme konularını çalışacak ve uygulayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilmelidir: 1. Okudukları metinleri analiz etmek için eleştirel düşünmeyi kullanmak, 2. Kendi yazılarını analiz etmek için eleştirel düşünmeyi kullanmak, 3. Diğer öğrencilerin açıklayıcı yazmasını değerlendirmek, 4. Kendi açıklamalarını değerlendirmek. yazma, 5. Okudukları metinlerin özetlerini yaz, 6. Okudukları metinlere cevap veya tepki yaz, 7. Birkaç açıklayıcı deneme türü yaz: lehte aleyhte olanlar, neden-sonuç, problem-çözüm, 8. Paragraf, alıntı ve diğer kaynaklardan özetler ve bunları kendi yazılarına dahil eder, 9. Kendi yazılarında paragraflama ve tırnak için APA tarzı alıntı kullanır, 10. Yazma bir süreç olarak yaklaşarak yazılarını geliştirir, 11. İşlem yazma stratejilerine aşina olmak |
Bu ders, öğrencileri ön yazma teknikleri, yazmadaki adımlar, gözden geçirme ve düzenleme için temeller ve akran incelemesi gibi temel yazma becerileri ile donatır. Öğrencilerin kompozisyon yazma becerileri keskinleştirilecek ve açık, tutarlı ve tutarlı bir şekilde yazmak için eğitilecektir. Okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için stratejiler öğrenilecek ve performansı artırmak için çeşitli etkinlikler gerçekleştirilecektir (kapsamlı ve yoğun okuma, odaklanmış, geliştirilmiş, düzenlenmiş paragraflar ve / veya kısa yazılar). Kurs katılımcılarına, akademik yazım kurallarını kullanarak eğitim araştırmalarını okumak, parola koymak, özetlemek ve sentezlemek için bilgi ve becerilerini kullanabilecekleri bir çerçeve sağlanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders ve içeriğe genel bakış Birinci Dönem Tekrarı - (Tez Beyanı, Konu Cümleleri, Yazarın amacını ve temasını belirleme, Ana Fikirler ve Destekleyici Detaylar) | ||
2) | Birinci Dönemin Özeti- II (Metin Yazma, Özetleme, Deneme Taslağı) | ||
3) | Birlik ve tutarlılık | ||
4) | Akran geribildirimi, Birinci Dönem Revizyonu - III (İntihal - APA Alıntıları) | ||
5) | Deneme 1: Artılar ve Eksiler , Taslak ve Organizasyon, Deneme 1 - İlk Taslak Gönderme | ||
6) | Deneme 1 - İlk Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanının geri bildirimi Denemelerde gramer ve cümle yapısı Deneme 1 - İkinci Taslak Gönderme | ||
7) | Deneme 1 - İkinci Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim Tutarlılık: Dramatik giriş Deneme 1 - Son Taslak Gönderme | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Deneme 2: Sebep-sonuç Analizi Taslak ve Organizasyon say Deneme 2 - İlk Taslak Gönderme | ||
10) | Deneme 2 - İlk Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim Tutarlılık: Sebep ve sonuç için geçişler ve ifadeler Deneme 2 - İkinci Taslak Gönderme | ||
11) | Deneme 2 - İkinci Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim Tutarlılık: Örneklerin organizasyonu Deneme 2 - Son Taslak Gönderme | ||
12) | Deneme 3: Problem Çözümü Taslak ve Organizasyon Deneme 3 - İlk Taslak Gönderme | ||
13) | Deneme 3 - İlk Taslak - Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim say Deneme 3 - İkinci Taslak Gönderme | ||
14) | Deneme 3 - İkinci Taslak - Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim Paketleme Deneme 3 - Son Taslak Gönderme |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 11 | % 50 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 4 | 24 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |