MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1104 Yazma Becerileri II Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT
Dersin Amacı: ELT1104 Yazma Becerileri - II dersi, öğrencilerin bir üniversitedeki akademik çalışmalarını başarılı bir şekilde üstlenmeleri için gerekli olan bütünleşik olarak ilgili beceriler olarak yazma ve okuma becerisini sağlamayı amaçlar. Öğrenciler, okuduğunu anlama, yazma süreci ve eleştirel düşünme konularını çalışacak ve uygulayacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilmelidir: 1. Okudukları metinleri analiz etmek için eleştirel düşünmeyi kullanmak, 2. Kendi yazılarını analiz etmek için eleştirel düşünmeyi kullanmak, 3. Diğer öğrencilerin açıklayıcı yazmasını değerlendirmek, 4. Kendi açıklamalarını değerlendirmek. yazma, 5. Okudukları metinlerin özetlerini yaz, 6. Okudukları metinlere cevap veya tepki yaz, 7. Birkaç açıklayıcı deneme türü yaz: lehte aleyhte olanlar, neden-sonuç, problem-çözüm, 8. Paragraf, alıntı ve diğer kaynaklardan özetler ve bunları kendi yazılarına dahil eder, 9. Kendi yazılarında paragraflama ve tırnak için APA tarzı alıntı kullanır, 10. Yazma bir süreç olarak yaklaşarak yazılarını geliştirir, 11. İşlem yazma stratejilerine aşina olmak

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencileri ön yazma teknikleri, yazmadaki adımlar, gözden geçirme ve düzenleme için temeller ve akran incelemesi gibi temel yazma becerileri ile donatır. Öğrencilerin kompozisyon yazma becerileri keskinleştirilecek ve açık, tutarlı ve tutarlı bir şekilde yazmak için eğitilecektir. Okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için stratejiler öğrenilecek ve performansı artırmak için çeşitli etkinlikler gerçekleştirilecektir (kapsamlı ve yoğun okuma, odaklanmış, geliştirilmiş, düzenlenmiş paragraflar ve / veya kısa yazılar). Kurs katılımcılarına, akademik yazım kurallarını kullanarak eğitim araştırmalarını okumak, parola koymak, özetlemek ve sentezlemek için bilgi ve becerilerini kullanabilecekleri bir çerçeve sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ve içeriğe genel bakış  Birinci Dönem Tekrarı - (Tez Beyanı, Konu Cümleleri, Yazarın amacını ve temasını belirleme, Ana Fikirler ve Destekleyici Detaylar)
2) Birinci Dönemin Özeti- II (Metin Yazma, Özetleme, Deneme Taslağı)
3) Birlik ve tutarlılık
4) Akran geribildirimi, Birinci Dönem Revizyonu - III (İntihal - APA Alıntıları)
5) Deneme 1: Artılar ve Eksiler , Taslak ve Organizasyon, Deneme 1 - İlk Taslak Gönderme
6) Deneme 1 - İlk Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanının geri bildirimi  Denemelerde gramer ve cümle yapısı  Deneme 1 - İkinci Taslak Gönderme
7)  Deneme 1 - İkinci Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim  Tutarlılık: Dramatik giriş  Deneme 1 - Son Taslak Gönderme
8) Ara Sınav
9)  Deneme 2: Sebep-sonuç Analizi  Taslak ve Organizasyon say Deneme 2 - İlk Taslak Gönderme
10) Deneme 2 - İlk Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim  Tutarlılık: Sebep ve sonuç için geçişler ve ifadeler  Deneme 2 - İkinci Taslak Gönderme
11)  Deneme 2 - İkinci Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim  Tutarlılık: Örneklerin organizasyonu  Deneme 2 - Son Taslak Gönderme
12) Deneme 3: Problem Çözümü  Taslak ve Organizasyon  Deneme 3 - İlk Taslak Gönderme
13) Deneme 3 - İlk Taslak - Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim say Deneme 3 - İkinci Taslak Gönderme
14)  Deneme 3 - İkinci Taslak - Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim  Paketleme  Deneme 3 - Son Taslak Gönderme

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 11 % 50
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 6 4 24
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı