MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1102 Okuma Becerileri II Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT
Dersin Amacı: ELT 1102 Okuma II dersi, öğrencilere bir üniversitedeki akademik çalışmaları üstlenmeleri için gerekli olan okuma becerilerini kazandırmayı amaçlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler:
• Bir metnin ana fikrini belirtir.
• Bilmediğiniz kelimeleri tanımlar.
• Gerçekleri bulun ve bir metnin ayrıntılarını izole eder.
• Bir metinden belirli gerçekleri ve detayları saklar.
• Metin içindeki gerçekleri ve görüşleri ayırt eder.
• Dilsel özelliklerini ve edebi araçlarını analiz ederek edebi bir metnin tonunu, havasını ve sesini tanımlar.
• Bir edebi metnin temasını ve biçimsel öğeler tarafından somutlaştırıldığı yolları belirler.
• çağrışım, işaret ve konuşma figürleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlayın ve analiz eder.
• Bir metin hakkında ilgili sorular sorarak, varsayımları ve sonuçları tanıyarak ve fikirleri değerlendirerek eleştirel olarak okur.
• Form ve içerik arasındaki ilişkileri görerek, edebi bir metni analitik olarak okuyun. 3. Farklı tür ve disiplinlerin metinlerini doğru okur.
• Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir geçişin anlamını tespit eder.
• Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtük varsayımları ve değerleri tanır.
• Bir metinde sunulan fikirleri, mantıksal geçerlilikleri, etkileri ve metnin ötesindeki fikirlerle ilişkilerini belirleyerek değerlendirir.
• Okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek bir metinde sunulan fikirleri değerlendirir.

Dersin İçeriği

Okuma becerilerini geliştirmek için stratejiler öğrenilecek ve performansı artırmak için çeşitli etkinlikler gerçekleştirilecektir (kapsamlı ve yoğun okuma, çeşitli retorik tarzlarda kompozisyonlar, vb.). Bu ders öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini geliştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirici anlama becerilerini arttırmak, kelime bilgisini geliştirmek ve akademik kullanım için etkili çalışma stratejileri kullanmak için tasarlanmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 4 % 20
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 5 5
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı