MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1102 | Okuma Becerileri II | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT |
Dersin Amacı: | ELT 1102 Okuma II dersi, öğrencilere bir üniversitedeki akademik çalışmaları üstlenmeleri için gerekli olan okuma becerilerini kazandırmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: • Bir metnin ana fikrini belirtir. • Bilmediğiniz kelimeleri tanımlar. • Gerçekleri bulun ve bir metnin ayrıntılarını izole eder. • Bir metinden belirli gerçekleri ve detayları saklar. • Metin içindeki gerçekleri ve görüşleri ayırt eder. • Dilsel özelliklerini ve edebi araçlarını analiz ederek edebi bir metnin tonunu, havasını ve sesini tanımlar. • Bir edebi metnin temasını ve biçimsel öğeler tarafından somutlaştırıldığı yolları belirler. • çağrışım, işaret ve konuşma figürleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlayın ve analiz eder. • Bir metin hakkında ilgili sorular sorarak, varsayımları ve sonuçları tanıyarak ve fikirleri değerlendirerek eleştirel olarak okur. • Form ve içerik arasındaki ilişkileri görerek, edebi bir metni analitik olarak okuyun. 3. Farklı tür ve disiplinlerin metinlerini doğru okur. • Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir geçişin anlamını tespit eder. • Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtük varsayımları ve değerleri tanır. • Bir metinde sunulan fikirleri, mantıksal geçerlilikleri, etkileri ve metnin ötesindeki fikirlerle ilişkilerini belirleyerek değerlendirir. • Okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek bir metinde sunulan fikirleri değerlendirir. |
Okuma becerilerini geliştirmek için stratejiler öğrenilecek ve performansı artırmak için çeşitli etkinlikler gerçekleştirilecektir (kapsamlı ve yoğun okuma, çeşitli retorik tarzlarda kompozisyonlar, vb.). Bu ders öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini geliştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirici anlama becerilerini arttırmak, kelime bilgisini geliştirmek ve akademik kullanım için etkili çalışma stratejileri kullanmak için tasarlanmıştır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |