MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1105 Sözlü İletişim Becerileri I Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Dersin Amacı: 1. Öğrencilere denetimli bir ortamda İngilizce pratik yapma deneyimi vermek
2. Öğrencilerin konuşmada özgüven kazanmalarına ve kaygılarını azaltmalarına yardımcı olmak
3.Sözlü iletişim sürecinin doğasını anlamak
4. Dil kullanımı, ses ve sözel olmayan sembolleri geliştirmek
5. Öğrencilerin; kendilerinin ve diğerlerinin konuşmalarını etkili bir şekilde değerlendirmelerine yardımcı olmak

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Vurgu, tonlama, seslerin kalitesi gibi konuşma içeriklerini derinlemesine anlama
2.Yazılı dili sözlü dilden ayıran faktörleri belirleyabilme
3. Diğer kişilerin konuşmasında bu kavramların incelenmesi
4. Başarılı öğrencilerin bunu kendi konuşmalarına da uygulayabilmesi

Dersin İçeriği

Öğrencilerin hem başarılı hem de başarısız iletişim örneklerinin incelenmesini sağlayan değişik uygulamaları içeren derslerden oluşmaktadır. Öğrenciler, bu alanda edindikleri önceki bilgilerinden de yararlanarak, çeşitli seviyelerdeki konuşmaların düzenlenmesini öğrenip bunu kendi konuşmalarına uygularlar. Dinleyicinin ve ortamın önemi gibi konuşmadaki sosyal faktörler de vurgulanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1)
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: Lucas, E. S.(2001-7th Edition). The Art of Public Speaking. New York: McGraw-Hill Companies Inc. Avery, P. & Ehrlich, S. (1992). Teaching American English Pronunciation. Oxford, England: Oxford University Press. Kelly, G. (2000). How to Teach Pronunciation. Essex, England: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar: Lucas, E. S.(2001-7th Edition). The Art of Public Speaking. New York: McGraw-Hill Companies Inc. Avery, P. & Ehrlich, S. (1992). Teaching American English Pronunciation. Oxford, England: Oxford University Press. Kelly, G. (2000). How to Teach Pronunciation. Essex, England: Pearson Education Limited.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 13 % 60
Sunum 1 % 15
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 25
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 1 3
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 0 0 0
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı