MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1105 | Sözlü İletişim Becerileri I | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilere denetimli bir ortamda İngilizce pratik yapma deneyimi vermek 2. Öğrencilerin konuşmada özgüven kazanmalarına ve kaygılarını azaltmalarına yardımcı olmak 3.Sözlü iletişim sürecinin doğasını anlamak 4. Dil kullanımı, ses ve sözel olmayan sembolleri geliştirmek 5. Öğrencilerin; kendilerinin ve diğerlerinin konuşmalarını etkili bir şekilde değerlendirmelerine yardımcı olmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Vurgu, tonlama, seslerin kalitesi gibi konuşma içeriklerini derinlemesine anlama 2.Yazılı dili sözlü dilden ayıran faktörleri belirleyabilme 3. Diğer kişilerin konuşmasında bu kavramların incelenmesi 4. Başarılı öğrencilerin bunu kendi konuşmalarına da uygulayabilmesi |
Öğrencilerin hem başarılı hem de başarısız iletişim örneklerinin incelenmesini sağlayan değişik uygulamaları içeren derslerden oluşmaktadır. Öğrenciler, bu alanda edindikleri önceki bilgilerinden de yararlanarak, çeşitli seviyelerdeki konuşmaların düzenlenmesini öğrenip bunu kendi konuşmalarına uygularlar. Dinleyicinin ve ortamın önemi gibi konuşmadaki sosyal faktörler de vurgulanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
1) | |||
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | Lucas, E. S.(2001-7th Edition). The Art of Public Speaking. New York: McGraw-Hill Companies Inc. Avery, P. & Ehrlich, S. (1992). Teaching American English Pronunciation. Oxford, England: Oxford University Press. Kelly, G. (2000). How to Teach Pronunciation. Essex, England: Pearson Education Limited. |
Diğer Kaynaklar: | Lucas, E. S.(2001-7th Edition). The Art of Public Speaking. New York: McGraw-Hill Companies Inc. Avery, P. & Ehrlich, S. (1992). Teaching American English Pronunciation. Oxford, England: Oxford University Press. Kelly, G. (2000). How to Teach Pronunciation. Essex, England: Pearson Education Limited. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 13 | % 60 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 25 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |