MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1107 Dinleme ve Sesletim I Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Dersin Amacı: ELT1107 Dinleme ve Sesletim 1 dersi, öğrencilere farklı söylemlerde kullanılan özgün dinleme materyallerini ve konuşma örneklerini analiz etmek için gerekli becerileri kazandırmayı; minimal çiftleri ayırt etmek ve problemli seslerin fonetik transkripsiyonlarını formüle etmek gibi temel dinleme ve fonetik becerileri; üst düzey dinleme becerileri ve stratejileri; Dinlemenin ve fonetiklerin temelleri; ünlüler, ünsüzler, kelimelerin vurgusu, ritim ve tonlamanın yanı sıra fonetik alfabenin öğrenme ve üretim için kullanımını öğretmeyi amaçlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
By the end of the course, students should be able to:
• use IPA symbols and their frequently associated spelling patterns at both word and sentence level,
• count the number of syllables in words and phrases,
• produce rhythmically appropriate sentences (i.e. those that will be readily understood both by native and non-native speakers)
• identify and use appropriate stress in words, phrases and sentences,
• identify consonant and vowel clusters in word initial, medial, and final and use it across word boundaries (i.e. connected speech)
• identify meaning-change through intonation
• recognise thought groups and be aware of the effects of stress patterns and pauses on meaning,
• identify personal pronunciation challenges and work on individual assignments to address them and monitor their own speech,
• implement strategies to improve their oral communication and listening comprehension,
• learn pronunciation independently by recognizing their own areas of weakness.

Dersin İçeriği

Bu ders, anadili İngilizce olmayan öğrencilerin fonksiyonel anlaşılırlık, işlevsel iletişim kurabilmeleri, özgüvenlerini arttırmaları ve konuşma izleme yeteneklerini kazanmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bu, iletişimsel bir görev sırasında telaffuzlarının daha iyi kontrol edilmesini, iletişimsel bir bozulmadan daha hızlı iyileşmeyi ve kendiliğinden konuşma sırasında genel anlaşılırlığı gerektirir. Kurs katılımcıları ayrıca hem ayrı ayrı hem de 'doğal' konuşma bağlamında ritim, vurgu ve tonlamaya odaklanarak ve aynı zamanda 'doğal' konuşma bağlamında ingilizce konuşmada neyin mümkün olduğu konusunda farkındalık geliştirerek eğitmenle ve birbirleri ile etkileşim halinde, çiftler halinde ya da küçük gruplar halinde. Tabii ayrıca çeşitli telaffuz ve dilbilimsel metinleri ve ilgili dinleme materyallerini ve videolarını, ayrıca hem yerli (farklı çeşitler) hem de yerli olmayan konuşmanın önceden kaydedilmiş örneklerini kullanacak ve rol oynama ve sunumları içerecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: - Baker, A. (2006). Ship or Sheep. Cambridge University Press. - Course handouts - PPTs - Videos
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 0 0 0
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 1 3 3
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı