MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1103 Yazma Becerileri I Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TUĞBA ARSLAN
Dersin Amacı: ELT1103 Yazma Becerileri-I dersi, öğrencilerin bir üniversitedeki akademik çalışmalarını başarılı bir şekilde üstlenmeleri için gerekli olan bütünleşik olarak ilgili beceriler olarak yazma ve okumayı sağlamayı amaçlar. Öğrenciler, okuduğunu anlama, yazma süreci ve eleştirel düşünme konularını çalışacak ve uygulayacak. Bu ders, öğrencileri ön yazma teknikleri, yazmadaki adımlar, gözden geçirme ve düzenleme için temeller ve akran incelemesi gibi temel yazma becerileri ile donatır. Öğrencilerin kompozisyon yazma becerileri keskinleştirilecek ve açık, tutarlı ve tutarlı bir şekilde yazmak için eğitilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler:
• okudukları metinleri analiz etmek için eleştirel düşünmeyi kullanmak
• Kendi yazılarını analiz etmek için eleştirel düşünmeyi kullanmak
• akran değerlendirmeleri diğer öğrencilerin açıklama yazarlığını
• kendi açıklayıcı yazısını değerlendirmek
• okudukları metinlerin özetlerini yazmak
• okudukları metinlere cevap veya tepki yazabilme
• birkaç açıklayıcı deneme türü yazınız: açıklayıcı, karşılaştırmalı ve karşıt, sebep-sonuç ve problem ve çözüm
• Başka kaynaklardan paragraf, alıntı ve özet ve bunları kendi yazılarına dahil etme.
• kendi cümleleriyle alıntı yapmak ve alıntı yapmak için APA tarzı alıntı kullanmak
• Yazmayı bir süreç olarak yaklaştırarak yazılarını geliştirmek
• süreç yazma stratejilerine aşina olmak becerilerini kazanacaktır.

Dersin İçeriği

Okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için stratejiler öğrenilecek ve performansı artırmak için çeşitli etkinlikler gerçekleştirilecektir (kapsamlı ve yoğun okuma, odaklanmış, geliştirilmiş, düzenlenmiş paragraflar ve / veya kısa yazılar). Akademik yazım kurallarını kullanarak eğitim araştırmalarını okumak, parola koymak, özetlemek ve sentezlemek için bilgi ve becerilerini kullanabilecekleri bir çerçeve sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Course and syllabus overview Introduction What is a flipped classroom?
2) Introduction to Writing (Thesis Statement, Topic Sentences)
3) Introduction to Writing Identifying author’s purpose & theme Main Ideas & Supporting Details Introduction to Summary ( Article Analyzing)
4) Reading for Skimming & Scanning Paraphrasing and Summarizing
5) Essay Outline ( Introduction, Body, Concluding paragraphs)
6) Introducing conjunctions through an article Unity & Coherence (Sentence connectors, coordinating and subordinating conjunctions)
7) Plagiarism & APA citation
8) Reading & Writing: Summary & Response Essay 1st Draft
9) Reading & Writing: Summary & Response Essay 2nd Draft
10) Reading & Writing: Descriptive / Informative Essay 1st Draft
11) Reading & Writig: Descriptive/ Informative Essay 2nd Draft
12) Reading & Writing: Compare & Contrast Essay 1st Draft
13) Reading & Writing: Compare & Contrast Essay 2nd Draft
13) Reading & Writing: Compare & Contrast Essay 2nd Draft
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 7 % 50
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 1 3
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 4 3 12
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı