MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1101 Okuma Becerileri I Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Dersin Amacı: ELT 1101 Okuma I dersi, öğrencilere bir üniversitedeki akademik çalışmaları başarıyla tamamlamaları için gerekli olan okuma becerilerini kazandırmayı amaçlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler:
• Lisans düzeyindeki materyallerde çeşitli amaçlar için eleştirel düşünme, problem çözme yaklaşımı kullanarak bağımsız olarak okuyun;
• Amaca ve metne uygun okuma stratejileri seçin;
• Anlama / oran stratejilerinin etkinliğini izlemek ve gerektiğinde bunları ayarlamak;
• Yeni kelimelerle karşılaştığınızda bir kaynak bankasından stratejiler seçin ve kullanın;
• Lisans derslerinin okuma taleplerini karşılamak için çeşitli çalışma becerileri ve yöntemleri seçin ve gösterin.
• Kelimelerin ve cümlelerin anlamlarını belirleyin.
• Ana fikri ve destekleyici detayları yazılı metin olarak anlayın.
• Bir yazarın amacını, bakış açısını ve amaçlanan anlamını tanımlayın.
• Yazılı materyalde fikirler arasındaki ilişkiyi analiz etmek ve bir metinde belirtilen veya ima edilen bilgilerden indüktif ve çıkarılabilir sonuçlar çıkarmak.
• Karmaşık metinleri anlamak için okuma stratejilerini kullanmak
Yazılı materyalleri değerlendirmek için eleştirel muhakeme becerilerini kullanmak
becerilerini kazanır.

Dersin İçeriği

Okuma becerilerini geliştirmek için stratejiler öğrenilecek ve performansı iyileştirmek için çeşitli aktiviteler tamamlanacak (kapsamlı ve yoğun okuma, çeşitli retorik tarzlarda kompozisyonlar, vb…). Kurs katılımcılarına, kullanacakları bir çerçeve sağlanacaktır. Bilgilerini ve becerilerini eğitim araştırmalarını okumak, anlatmak, özetlemek ve sentezlemek için uygulayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 8 % 50
Sunum 2 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 1 3
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 0 0 0
Ödevler 5 2 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı