MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1101 | Okuma Becerileri I | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | ELT 1101 Okuma I dersi, öğrencilere bir üniversitedeki akademik çalışmaları başarıyla tamamlamaları için gerekli olan okuma becerilerini kazandırmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: • Lisans düzeyindeki materyallerde çeşitli amaçlar için eleştirel düşünme, problem çözme yaklaşımı kullanarak bağımsız olarak okuyun; • Amaca ve metne uygun okuma stratejileri seçin; • Anlama / oran stratejilerinin etkinliğini izlemek ve gerektiğinde bunları ayarlamak; • Yeni kelimelerle karşılaştığınızda bir kaynak bankasından stratejiler seçin ve kullanın; • Lisans derslerinin okuma taleplerini karşılamak için çeşitli çalışma becerileri ve yöntemleri seçin ve gösterin. • Kelimelerin ve cümlelerin anlamlarını belirleyin. • Ana fikri ve destekleyici detayları yazılı metin olarak anlayın. • Bir yazarın amacını, bakış açısını ve amaçlanan anlamını tanımlayın. • Yazılı materyalde fikirler arasındaki ilişkiyi analiz etmek ve bir metinde belirtilen veya ima edilen bilgilerden indüktif ve çıkarılabilir sonuçlar çıkarmak. • Karmaşık metinleri anlamak için okuma stratejilerini kullanmak Yazılı materyalleri değerlendirmek için eleştirel muhakeme becerilerini kullanmak becerilerini kazanır. |
Okuma becerilerini geliştirmek için stratejiler öğrenilecek ve performansı iyileştirmek için çeşitli aktiviteler tamamlanacak (kapsamlı ve yoğun okuma, çeşitli retorik tarzlarda kompozisyonlar, vb…). Kurs katılımcılarına, kullanacakları bir çerçeve sağlanacaktır. Bilgilerini ve becerilerini eğitim araştırmalarını okumak, anlatmak, özetlemek ve sentezlemek için uygulayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 8 | % 50 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |