MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE4116 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı; öğretmen adaylarının okul öncesi dönemde kullanılan geleneksel ve otantik değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olarak, sınıflarında uygun değerlendirmeler yapabilmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. 2. Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 3. Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 4. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olur. 5. öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme hakkında bilgi sahibi olur. 6. Türkiye?de ve dünyada gelişimsel tanı ve değerlendirme süreci hakkında bilgi sahibi olur. 7. 0-8 yaş çocuk gelişimi ve gelişim ilkeleri ile çocuk gelişiminde tanı ve değerlendirmenin yeri, önemi ve amaçları hakkında bilgi sahibi olur. 8. Özel gereksinimli çocuklarda tanı ve değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur. 9. Standardize testler hakkında bilgi sahibi olur. 10. Gelişimsel tanı ve değerlendirme sonuçlarının kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. 11. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması hakkında bilgi sahibi olur. 12. Gelişimsel tanı ve değerlendirmede uzman-aile iş birliği hakkında bilgi sahibi olur. |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme, Türkiye?de ve dünyada gelişimsel tanı ve değerlendirme süreci, 0-8 yaş çocuk gelişimi ve gelişim ilkeleri ile çocuk gelişiminde tanı ve değerlendirmenin yeri, önemi ve amaçları, Özel gereksinimli çocuklarda tanı ve değerlendirme, Standardize testler, Gelişimsel tanı ve değerlendirme sonuçlarının kullanımı, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması, Gelişimsel tanı ve değerlendirmede uzman-aile iş birliği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | ||
2) | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar | ||
3) | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, : öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri | ||
4) | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri | ||
5) | Türkiye'de ve Dünyada Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Süreci | ||
6) | 0-6 Yaş Çocuk Gelişimi ve Gelişim İlkeleri ile Çocuk Gelişiminde Tanı ve Değerlendirmenin Yeri, Önemi ve Amaçları | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme, Standardize Testler | ||
9) | Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Sonuçlarının Kullanımı | ||
10) | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlanması | ||
11) | Gelişimsel Tanı ve Değerlendirmede Uzman-Aile İş Birliği | ||
12) | Proje sunumları | ||
13) | Proje sunumları | ||
14) | Proje sunumları |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |