ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE4116 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Dersin temel amacı; öğretmen adaylarının okul öncesi dönemde kullanılan geleneksel ve otantik değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olarak, sınıflarında uygun değerlendirmeler yapabilmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2. Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar hakkında bilgi sahibi olur.
3. Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar hakkında bilgi sahibi olur.
4. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olur.
5. öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme hakkında bilgi sahibi olur. 6. Türkiye?de ve dünyada gelişimsel tanı ve değerlendirme süreci hakkında bilgi sahibi olur.
7. 0-8 yaş çocuk gelişimi ve gelişim ilkeleri ile çocuk gelişiminde tanı ve değerlendirmenin yeri, önemi ve amaçları hakkında bilgi sahibi olur.
8. Özel gereksinimli çocuklarda tanı ve değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.
9. Standardize testler hakkında bilgi sahibi olur.
10. Gelişimsel tanı ve değerlendirme sonuçlarının kullanımı hakkında bilgi sahibi olur.
11. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması hakkında bilgi sahibi olur.
12. Gelişimsel tanı ve değerlendirmede uzman-aile iş birliği hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme, Türkiye?de ve dünyada gelişimsel tanı ve değerlendirme süreci, 0-8 yaş çocuk gelişimi ve gelişim ilkeleri ile çocuk gelişiminde tanı ve değerlendirmenin yeri, önemi ve amaçları, Özel gereksinimli çocuklarda tanı ve değerlendirme, Standardize testler, Gelişimsel tanı ve değerlendirme sonuçlarının kullanımı, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması, Gelişimsel tanı ve değerlendirmede uzman-aile iş birliği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
2) Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
3) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, : öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri
4) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri
5) Türkiye'de ve Dünyada Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Süreci
6) 0-6 Yaş Çocuk Gelişimi ve Gelişim İlkeleri ile Çocuk Gelişiminde Tanı ve Değerlendirmenin Yeri, Önemi ve Amaçları
7) Ara sınav
8) Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme, Standardize Testler
9) Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Sonuçlarının Kullanımı
10) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlanması
11) Gelişimsel Tanı ve Değerlendirmede Uzman-Aile İş Birliği
12) Proje sunumları
13) Proje sunumları
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı