ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE4114 | Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; risk altındaki çocukları tanımak ve risk nedenleri ile alınabilecek önlemler hakkında toplumda farkındalık yaratmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Risk gurubuna giren çocukları tanır ve sınıflandırır, 2. Çocukların risk gurubuna itilme nedenlerini bilimsel araştırma sonuçlarına dayandırarak açıklar, 3. Her bir risk gurubuna yönelik koruma ve önleme programları planlar ve uygular, 4. Bu çocukların topluma kazandırılmasındaki destek mekanizmalarını tanır, 5. Bu gruplarla çalışan STK?ların neler olduğunu araştırır ve yürütülen çalışmaları eleştirir, 6. Bu gruplara hizmet veren kurumlara katkı sağlayacak projeler üretir. |
Risk Gurubundaki Çocukları Tanıma (sokak çocukları suça itilen çocuklar, çalışan çocuklar, ihmal ve istismara maruz kalan çocuklar, korunmaya muhtaç çocuklar, mülteci/sığınmacı çocuklar, sosyal dezavantajlı çocuklar), Risk Nedenlerini Tartışma (eğitim olanaklarından yararlanamama, ailesel ve ekonomik sağlıkla ilgili nedenler vb.) Dünyada ve Türkiye?deki risk altındaki çocukların durumu ve bu çocuklara yönelik koruma ve önleme çalışmaları. Risk altındaki çocukların yaşadığı merkezlere ziyaretler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | 1. Vision for Children At Risk (2017). Promoting Child Well-Being. https://visionforchildren.org 2. SOS Children?s Villages International (2015). Child At Risk The world?s most vulnerable children: who they are, where they live, and what puts them at risk . https://www.sos-childrensvillages.org/getmedia/384bc38a-62aa-4c2a-9563-a5ecc61b6a77/SOS-Child-at-risk-report-web.pdf 3. Rand Report (2005). Children at Risk Consequences for School Readiness and Beyond https://www.rand.org/pubs/research_briefs/RB9144.html 4. Stuart,C.G. Bostrom (2003) Children at Promise: Nine Principles to Help Kids Thrive in an at Risk World, Jossey-Bass Inc Pub 5. Aydın, İ (2002) Risk Altındaki Çocukların Eğitiminde Alternatif Okullar :ABD Örneğihttps://www.kriminoloji.com/Risk_Altindaki_Cocuklarin_Egitimi-Inayet_Aydin.htm 6. F.M.Gresham,K.L. Lane,T.A. O'Shaughnessy (2001). Interventions for Children With or at Risk for Emotional and Behavioral Disorders. Boston: Allyn and Bacon. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |