ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE4115 Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin Türkiye'de ve dünyada kabul gören ve okul öncesi eğitimin temelinde yer alan teoriler, yaklaşımlar, programlar ve modellere ilişkin karşılaştırmalar yaparak ülkemizde okul öncesi eğitime ilişkin mesleki bir anlayış oluşturmalarını amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Okul öncesi eğitimin temelinde yer alan kuramları ve yaklaşımları
2. Dünya genelinde uygulanan farklı okul öncesi eğitim modelleri,
3. Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim sistemleri ve uygulamaları ile ülkemizdeki uygulamalar arasında farklı açılardan karşılaştırmalar yapar.

Dersin İçeriği

Okul öncesi eğitimin temelinde yer alan kuramlar, okul öncesi eğitim yaklaşımları, modelleri, programları, farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim sistemleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünyada ve Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi
2) Çocuk eğitiminde sosyokültürel etkiler
3) Okul öncesi eğitimde gelişimsel ve eğitimsel kuramlara genel bir bakış
4) Okul öncesi eğitim yaklaşımları
5) Dünya genelinde okul öncesi eğitimde uygulanan farklı modeller
6) Okul öncesi eğitim programları
7) Ara sınav
8) Okul öncesi eğitim sistemlerinin yapısı
9) Okul öncesi eğitim sistemlerinde personel profili
10) Okul öncesi eğitimde gözlem ve değerlendirme sistemleri
11) Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin uygulamalarına ilişkin sonuçlar
12) Dünyada okul öncesi eğitimde gözlemlenen zorluklar
13) Okul öncesi eğitimde modern trendler ve uygulamalar
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Başal, A. ( Ed). (2018). Farklı ülkelerde karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık. 2. UNICEF. (2017). Dünya çocuklarının durumu.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı