ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE4115 | Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilerin Türkiye'de ve dünyada kabul gören ve okul öncesi eğitimin temelinde yer alan teoriler, yaklaşımlar, programlar ve modellere ilişkin karşılaştırmalar yaparak ülkemizde okul öncesi eğitime ilişkin mesleki bir anlayış oluşturmalarını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Okul öncesi eğitimin temelinde yer alan kuramları ve yaklaşımları 2. Dünya genelinde uygulanan farklı okul öncesi eğitim modelleri, 3. Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim sistemleri ve uygulamaları ile ülkemizdeki uygulamalar arasında farklı açılardan karşılaştırmalar yapar. |
Okul öncesi eğitimin temelinde yer alan kuramlar, okul öncesi eğitim yaklaşımları, modelleri, programları, farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim sistemleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dünyada ve Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi | ||
2) | Çocuk eğitiminde sosyokültürel etkiler | ||
3) | Okul öncesi eğitimde gelişimsel ve eğitimsel kuramlara genel bir bakış | ||
4) | Okul öncesi eğitim yaklaşımları | ||
5) | Dünya genelinde okul öncesi eğitimde uygulanan farklı modeller | ||
6) | Okul öncesi eğitim programları | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Okul öncesi eğitim sistemlerinin yapısı | ||
9) | Okul öncesi eğitim sistemlerinde personel profili | ||
10) | Okul öncesi eğitimde gözlem ve değerlendirme sistemleri | ||
11) | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin uygulamalarına ilişkin sonuçlar | ||
12) | Dünyada okul öncesi eğitimde gözlemlenen zorluklar | ||
13) | Okul öncesi eğitimde modern trendler ve uygulamalar | ||
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları: | 1. Başal, A. ( Ed). (2018). Farklı ülkelerde karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık. 2. UNICEF. (2017). Dünya çocuklarının durumu. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 103 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |