MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE4113 | Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve çocuk ilişkisini, yaratıcılığı destekleyen uygulamaları ortaya koymak ve gelişimsel olarak uygun yaratıcı etkinlikleri oluşturmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kendi kişisel yaratıcılığını geliştirebilmeyi gerçekleştirime. 2. Yaratıcılık ile ilgili kuramları, yaratıcılık sürecini ve yaratıcı bireyin özelliklerini açıklama ve yorumlama. 3. Öğrenme ortamını yaratıcı bir şekilde nasıl planlanacağını açıklama ve uygulama. |
Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı etkileyen toplumsal, kültürel, gelişimsel ve duygusal etmenler, yaratıcı problem çözme sürecinin ve beyin fırtınasının önemi, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, okul öncesi dönemde çocukların yaratıcılıklarını geliştirme, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri ve geliştirmeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Yaratcıcılıkla ilgili temel kavramlar | ||
3) | Yaratıcılığın tanımı ve boyutları | ||
4) | Yaratıcılık teorileri | ||
5) | Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler | ||
6) | Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler | ||
7) | Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler | ||
8) | Dil gelişimi alanında yaratıcı etkinlikler | ||
9) | Bilişsel gelişim alanında yaratıcı etkinlikler | ||
10) | Motor gelişim alanında yaratıcı etkinlikler | ||
11) | Sosyal ve duygusal gelişim alanında yaratıcı etkinlikler | ||
12) | Öğrenci sunumları | ||
13) | Öğrenci sunumları | ||
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları: | -Dodge, T. D., Colker, L. J., Heroman, C. (2004). The Creative Curriculum for Preschool. 4.th. Teaching Strategies Pub, USA. -Wood, D. (1999). How Children Think and Learn. Blackwell Pub, UK. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 12 | % 24 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 11 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 65 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |