ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE4113 Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Dersin temel amacı; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve çocuk ilişkisini, yaratıcılığı destekleyen uygulamaları ortaya koymak ve gelişimsel olarak uygun yaratıcı etkinlikleri oluşturmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kendi kişisel yaratıcılığını geliştirebilmeyi gerçekleştirime.
2. Yaratıcılık ile ilgili kuramları, yaratıcılık sürecini ve yaratıcı bireyin özelliklerini açıklama ve yorumlama.
3. Öğrenme ortamını yaratıcı bir şekilde nasıl planlanacağını açıklama ve uygulama.

Dersin İçeriği

Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı etkileyen toplumsal, kültürel, gelişimsel ve duygusal etmenler, yaratıcı problem çözme sürecinin ve beyin fırtınasının önemi, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, okul öncesi dönemde çocukların yaratıcılıklarını geliştirme, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri ve geliştirmeleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Yaratcıcılıkla ilgili temel kavramlar
3) Yaratıcılığın tanımı ve boyutları
4) Yaratıcılık teorileri
5) Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler
6) Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler
7) Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler
8) Dil gelişimi alanında yaratıcı etkinlikler
9) Bilişsel gelişim alanında yaratıcı etkinlikler
10) Motor gelişim alanında yaratıcı etkinlikler
11) Sosyal ve duygusal gelişim alanında yaratıcı etkinlikler
12) Öğrenci sunumları
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: -Dodge, T. D., Colker, L. J., Heroman, C. (2004). The Creative Curriculum for Preschool. 4.th. Teaching Strategies Pub, USA. -Wood, D. (1999). How Children Think and Learn. Blackwell Pub, UK.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 12 % 24
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 11
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 65
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı