ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE4111 | Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı; Öğretmen adaylarını beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere sahip, ritim, dans gibi sanatsal öğelere duyarlı, değer ve önem veren yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ritim ve dans kavramlarının çocuklara yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarını bilir. 2. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapar. 3. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapar. |
Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Ritim ve dans kavramlarının, insanın doğası ile bağdaştırılarak tanımlanması. | ||
3) | Ritim kalıplarının incelenmesi ve farklı vuruşlardaki ritimler arasındaki geçişlerin çalışılması. | ||
3) | Ritim kalıplarının incelenmesi ve farklı vuruşlardaki ritimler arasındaki geçişlerin çalışılması. | ||
4) | Çocuklara yönelik dans türlerinin belirlenerek, dansın temel bileşenlerinin çözümlenmesi. (Beden hareketlerinin anlamlarının incelenmesi) | ||
5) | Beden perküsyonun tanımlanması (vücut uzuvları vasıtasıyla ses çıkartma) ve duyulan ritme/melodiye eller, ayaklar, bacaklar, karın, baş, yüz vs uzuvlar ile eşlik edebilme. | ||
6) | Çocuk şarkısı yazımına yönelik ritmik okuma yapılması, heceleme yöntemi ile sözlerin vuruşlar üzerine yerleştirilmesi. Adım atarak ritmik olarak şarkı söyleme egzersizleri yapılması. | ||
7) | Çocukların gelişim sürecine uygun olarak tahmin edebileceği ya da bildiği bir nesne ya da kavramın, doğaçlama yoluyla şiir haline getirilmesi. O anda yazılan şiirin, ritmik adımlamalarla tekrarlanması | ||
8) | Çocuk etkinliklerine yönelik ritmik ya da müzikli kareografi oluşturmak için gruplar haline gelinerek, yaratıcı doğaçlama çalışmaları yapılması. | ||
9) | Beden perküsyonu doğaçlamaları kullanılarak, verilen bir konu üzerine grup çalışması yapılması ve yazılan şiirdeki sözlerin beden vasıtasıyla, dramatize edilerek anlatılması. | ||
10) | Okul öncesine yönelik yazılan şarkıların ritmik olarak çalışılması. Bu şarkıların ritim ve sözlerinin birbirine uygunluğunun değerlendirilmesi. Şarkı yazımında prozodi kavramının tanımlanması ve açıklanması. | ||
11) | Müzikli çocuk etkinlikleri oluşturma sürecinde çocuklara yönelik kareografinin nasıl hazırlanması gerektiğinin ve etkinlik planlamasının basamaklarının açıklanması. | ||
12) | Kareografi oluşturma sürecinde çocukların, öğretmenle ve birbirleriyle ilişkilerinin önemi. Etkinlik süreçlerinin kontrol altında olması ve stres yönetimi hakkında genel bilgiler verilmesi. | ||
13) | Farklı dans tekniklerinin çocuk şarkılarında uygulanabilmesine yönelik örneklendirmeler yapılması. Grup çalışmaları halinde çalışılan örneklerin çocuğun gelişim sürecine uygunluğunun değerlendirilmesi ve çocuğun yaşına indirgenmesi için yaratıcı doğa | ||
14) | Farklı dans tekniklerinin çocuk şarkılarında uygulanabilmesine yönelik örneklendirmeler yapılması. Grup çalışmaları halinde çalışılan örneklerin çocuğun gelişim sürecine uygunluğunun değerlendirilmesi ve çocuğun yaşına indirgenmesi için yaratıcı doğa |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Shiobara, M. (1994). Music and Movement: The Effects of Movement on Musical Comprehension. British Journal of Music Education, 11 (113-27). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 12 | % 24 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 11 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 65 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 2 | 24 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |