ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3114 | Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının duyu gelişimi ile ilgili destek programları uygulayabilme, gelişim desteğine yönelik faaliyet hazırlama bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları öğrenirler. 2. Algıyı etkileyen faktörleri öğrenirler. 3. 7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini öğrenirler. 4. 7 Duyunun gelişimini destekleyici etkinlikleri uygulamayı öğrenirler. |
Kavramsal çerçeve: Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları | ||
3) | Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler | ||
4) | Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler | ||
5) | Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve Önemi | ||
6) | Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | ||
7) | İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | ||
8) | Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | ||
9) | Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı | ||
10) | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri | ||
11) | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri | ||
12) | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri | ||
13) | Öğrenci Sunumları | ||
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları: | Zimbardo, P. G., & Richard, L. G. (2001). Psychology and Life. Allyn & Bacon. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 12 | % 24 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 11 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 65 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 110 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |