ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3112 Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Dersin temel amacı; dilin ve kavramlarının nasıl ve hangi süreçlerden geçilerek kazanıldığını kavrayabilme, dil ve kavram gelişimi kuramları, renk, şekil, uzay, zaman, doku/materyal, sayı, miktar kavramlarının kazanılması süreçlerini kavrayabilme, yaş gruplarına uygun etkinlikler hazırlayabilme.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Erken çocukluk döneminde dil ve kavram gelişiminin önemini tanıyabilir
2. Erken çocukluk döneminde dil gelişimi ve aşamalarını bilir
3. Erken çocukluk döneminde çocuğun kelime dağarcığının nasıl geliştiğini bilir
4. Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünmenin önemini bilir
5. Erken çocukluk döneminde dil ve konuşmanın fizyolojik temellerini bilir
6. Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramları ve sınıflandırılmasını bilir
7. Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramların öğretilmesi sırasında kullanılan uygun teknik ve yöntemleri bilir
8. Erken çocukluk döneminde temel kavramların öğretilmesine yönelik eğitim programı hazırlayabilir

Dersin İçeriği

Dilin insan hayatındaki önemi; dil gelişimine farklı yaklaşımlar; dilin sistemleri; dil öncesi gelişim evreleri; dil gelişimini sağlayan etkenler; dil gelişimine engel olan etkenler; kavram gelişimi; bellek; düşünce ve dil ilişkisi; okumaya hazırlık; dil geliştirme etkinlikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dilin insan hayatındaki önemi; dil gelişimine farklı yaklaşımlar, dilin sistemleri
2) Dil öncesi gelişim evreleri
3) Bellek, düşünce ve dil ilişkisi; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri
4) Dil ve kavram gelişimi ilişkisi, kuram ve yaklaşımlar
5) Dil gelişiminin diğer gelişim alanlarıyla etkileşimi
6) Dil gelişimini sağlayan etkenler ve dil gelişimine engel olan etkenler, erken çocukluk döneminde dil ve konuşma sorunları
7) Ara sınav
8) Erken çocukluk döneminde dil gelişiminin önemi, bilişsel gelişim ve yaşlara göre kavram gelişimi, kavramların sınıflandırılması
9) Kavramların öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel ilkeler Renk, şekil, uzay, zaman, doku/materyal, sayı, miktar kavramlarının kazanılması süreçleri
10) Erken okuryazarlık etkinlikleri
11) Erken okuryazarlık etkinlikleri
12) Dil gelişimi etkinlikleri
13) Dil gelişimi etkinlikleri
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Beaty J. J. (2012). 50 Early Childhood Literacy Strategies. Pearson. 2. Bracken. B. A & Crawford, E. (2010). Basic concepts in early childhood educational standards: A 50-state review. Early Childhood Educ J, 37: 421?430. 3. Vukelich, C. Christie, J. Enz B. (2008). Helping Young Children Learn Language and Literacy: Birth Through Kindergarten. 4. Oates, J. & Grayson, A. (2004).Cognitive and Language Development in Children. The Open University Press, UK: Blackwell. 5. Drake, M. (1998). Take Home: Preschool Language Development. LinguiSystems. 6. Flavell, J.H., Miller, P.H. & Miller, S.A. (1997). Cognitive Development. Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 2 % 20
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 2 10 20
Proje 1 10 10
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı