ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3111 | Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, okul öncesi çağındaki çocukların sosyal beceri gelişimlerini ayrıntılı olarak incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Sosyal becerilerin okul öncesi dönemdeki gelişimini tanımlar. 2. Sosyal becerilerin gelişimini hangi faktörlerin etkilediğini açıklar. 3. Sosyal becerileri öğretiminin nasıl yapılacağını bilir. 4. Sosyal becerilerin nasıl değerlendirileceğini açıklar. |
Küçük çocukların sosyal beceri gelişimlerini multidisipliner bir bilimsel bakış açısıyla inceleyen geniş tabanlı bir derstir. Dersin kapsamında, sosyal becerinin önemi, eğitimi ve değerlendirilmesi konularına odaklanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme | ||
2) | Sosyal beceri gelişimine ait temel kavramlar | ||
3) | Sosyal beceri gelişimini etkileyen faktörler | ||
4) | Okul öncesi dönemde sosyal gelişim | ||
5) | Okul öncesi dönemde sosyal beceri gelişimi | ||
6) | Okul öncesi dönemde sosyal beceri gelişimi | ||
7) | Okul öncesi dönemde sosyal gelişimin değerlendirilmesi | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Okul öncesi dönemde sosyal gelişimin değerlendirilmesi | ||
10) | Sosyal beceri eğitim programlarının esasları | ||
11) | Sosyal beceri eğitim programı hazırlama | ||
12) | Sosyal beceri eğitim programlarından örnekler | ||
13) | Proje ödevlerinin sunumu | ||
14) | Proje ödevlerinin sunumu |
Ders Notları: | • Mathieson, K. (2004). Social skills in the early years. SAGE Publications Ltd. • Gartrell, D. (2003). The power of guidance. Wadsworth Publishing |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |