ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2114 | Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; 0-8 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilmek ve temel hareket becerilerini geliştirici oyun ve etkinlikleri belirlemek ve planlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda başarılı öğrenciler; 0-3 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, 3-6 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, 6-8 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, motor gelişim kuramlarını bilir, motor gelişim dönemlerini bilir. Temel hareket becerileri ve beceri öğrenme yöntemlerini bilir ve uygular, 3-8 yaş dönemindeki çocuklara yönelik hareket etkinlikleri planlar ve uygular, 3-8 yaş dönemindeki çocukların temel hareket becerilerini ölçer, değerlendirir. |
Erken çocukluk dönemi motor gelişim özellikleri, temel hareket becerileri, motor beceri öğrenimi, materyal geliştirme, hareket eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, hareket etkinlikleri planlama, temel hareket becerileri ölçme ve değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma/ders hakkında bilgilendirme/projelerin belirlenmesi | ||
2) | 0-8 yaş çocuğunun motor gelişimi özellikleri | ||
3) | Motor Gelişim Kuramsal model | ||
4) | Motor Gelişimi etkileyen faktörler | ||
5) | Refleksler ve ilkel Hareket becerileri | ||
6) | Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama | ||
9) | Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama | ||
10) | Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama | ||
11) | Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama | ||
12) | Özelleşmiş Hareket becerileri | ||
13) | Algısal motor gelişim ve motor beceri | ||
14) | Motor gelişim testleri |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |