ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2112 | Çocukta Davranış Yönetimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı; okul öncesi öğretmen adaylarına a.Davranışlar ve davranışları açıklayan kuramlar b.Hedef davranışın belirlenmesi ve tanımlanması c.Hedef davranışların değerlendirilmesi (davranış gözlem kayıt teknikleri) d.Olumlu davranışların desteklenmesi (ortam düzenleme, ipuçları ve pekiştireçler) e.Olumsuz davranışlarla baş etme (olumsuz davranışların nedenleri ve işlevleri, önleyici yöntemler davranışları ortadan kaldırma yöntemleri) konularında bilgilendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Davranışları açıklayan kuramları bilir. 2. Erken çocuklukta davranış yönetimi kavramlarını tanımlar. 3. Davranışları gözlenebilir ve ölçülebilir şekilde tanımlar ve davranışsal hedef yazar 4. Hedef davranışları belirlemeyi (gözlem kayıt tekniklerini) bilir. Davranışları değerlendirme-gözlem kayıt tekniklerini bilir ve kullanır. 5. Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme yöntemlerini (ipuçları, pekiştireçler, ortam düzenleme, vb.) bilir. 6. Olumsuz davranışların nedenlerini ve işlevlerini belirler Olumsuz davranış azaltma yöntemlerini bilir ve tanımlar. 7. Erken çocuklukta davranış yönetimine ilişkin becerilerini geliştirir. 8. Erken çocuklukta davranış yönetim yöntemlerini öğretmen ve ebeveynlere açıklar ve davranış yönetiminde ebeveyn-öğretmen etkileşiminin önemini bilir. |
1. Davranışları açıklayan kuramlar (gelişim kuramları, biyolojik kuramlar, davranışçı kuram ve bilişsel kuramlar). 2. Erken çocuklukta davranış yönetimi kavramları 3. Davranışların tanımlanması ve davranışsal amaç yazma 4. Hedef davranışları belirleme ve değerlendirme (gözlem kayıt teknikleri) 5. Olumlu davranış öğretme ve bu davranışları destekleme yöntemleri (ortam düzenleme, ipuçları, pekiştireçler, biçimlendirme ve zincirleme) 6. Olumsuz davranışların nedenlerini ve çocuk için işlevlerini belirleme 7. Olumsuz davranış azaltma yöntemleri (ayrımlı pekiştirme, söndürme, tepkinin bedeli, mola, aşırı düzeltme) 8. Ebeveynlere davranış yönetimi için işbirliği yapma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Davranışları açıklayan kuramlar (gelişim kuramları, biyolojik kuramlar, davranışçı kuram ve bilişsel kuramlar) | ||
2) | Erken çocuklukta başarılı davranış yönetiminin temel elemanları | ||
3) | Davranışların tanımlanması ve davranışsal amaç yazma | ||
4) | Hedef davranışları belirleme ve değerlendirme (gözlem kayıt teknikleri) | ||
5) | Hedef davranışları belirleme ve değerlendirme (gözlem kayıt teknikleri) | ||
6) | Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme (ortam düzenleme, ipuçları) | ||
7) | Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme (pekiştireçler) | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme (Biçimlendirme ve zincirleme) | ||
10) | Olumsuz davranışların nedenlerini ve çocuk için işlevlerini belirleme (ortam davranış sonuç analizi ve işlevsel değerlendirme) | ||
11) | Olumsuz davranış azaltma (ayrımlı pekiştirme yöntemleri) | ||
12) | Decreasing negative behaviors (redirection, extinction, response cost) | ||
13) | Olumsuz davranış azaltma (mola, aşırı düzeltme, ön düzeltme) | ||
14) | Ebeveynlerle davranış yönetimi için işbirliği yapma | ||
15) | Vaka ve uygulama örnekleri |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | 2 | % 20 |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 2 | 5 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |