ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE2112 Çocukta Davranış Yönetimi Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Dersin temel amacı; okul öncesi öğretmen adaylarına
a.Davranışlar ve davranışları açıklayan kuramlar
b.Hedef davranışın belirlenmesi ve tanımlanması
c.Hedef davranışların değerlendirilmesi (davranış gözlem kayıt teknikleri)
d.Olumlu davranışların desteklenmesi (ortam düzenleme, ipuçları ve pekiştireçler) e.Olumsuz davranışlarla baş etme (olumsuz davranışların nedenleri ve işlevleri, önleyici yöntemler davranışları ortadan kaldırma yöntemleri) konularında bilgilendirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Davranışları açıklayan kuramları bilir.
2. Erken çocuklukta davranış yönetimi kavramlarını tanımlar.
3. Davranışları gözlenebilir ve ölçülebilir şekilde tanımlar ve davranışsal hedef yazar
4. Hedef davranışları belirlemeyi (gözlem kayıt tekniklerini) bilir. Davranışları değerlendirme-gözlem kayıt tekniklerini bilir ve kullanır.
5. Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme yöntemlerini (ipuçları, pekiştireçler, ortam düzenleme, vb.) bilir.
6. Olumsuz davranışların nedenlerini ve işlevlerini belirler Olumsuz davranış azaltma yöntemlerini bilir ve tanımlar.
7. Erken çocuklukta davranış yönetimine ilişkin becerilerini geliştirir.
8. Erken çocuklukta davranış yönetim yöntemlerini öğretmen ve ebeveynlere açıklar ve davranış yönetiminde ebeveyn-öğretmen etkileşiminin önemini bilir.

Dersin İçeriği

1. Davranışları açıklayan kuramlar (gelişim kuramları, biyolojik kuramlar, davranışçı kuram ve bilişsel kuramlar).
2. Erken çocuklukta davranış yönetimi kavramları
3. Davranışların tanımlanması ve davranışsal amaç yazma
4. Hedef davranışları belirleme ve değerlendirme (gözlem kayıt teknikleri)
5. Olumlu davranış öğretme ve bu davranışları destekleme yöntemleri (ortam düzenleme, ipuçları, pekiştireçler, biçimlendirme ve zincirleme)
6. Olumsuz davranışların nedenlerini ve çocuk için işlevlerini belirleme
7. Olumsuz davranış azaltma yöntemleri (ayrımlı pekiştirme, söndürme, tepkinin bedeli, mola, aşırı düzeltme)
8. Ebeveynlere davranış yönetimi için işbirliği yapma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranışları açıklayan kuramlar (gelişim kuramları, biyolojik kuramlar, davranışçı kuram ve bilişsel kuramlar)
2) Erken çocuklukta başarılı davranış yönetiminin temel elemanları
3) Davranışların tanımlanması ve davranışsal amaç yazma
4) Hedef davranışları belirleme ve değerlendirme (gözlem kayıt teknikleri)
5) Hedef davranışları belirleme ve değerlendirme (gözlem kayıt teknikleri)
6) Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme (ortam düzenleme, ipuçları)
7) Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme (pekiştireçler)
8) Ara sınav
9) Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme (Biçimlendirme ve zincirleme)
10) Olumsuz davranışların nedenlerini ve çocuk için işlevlerini belirleme (ortam davranış sonuç analizi ve işlevsel değerlendirme)
11) Olumsuz davranış azaltma (ayrımlı pekiştirme yöntemleri)
12) Decreasing negative behaviors (redirection, extinction, response cost)
13) Olumsuz davranış azaltma (mola, aşırı düzeltme, ön düzeltme)
14) Ebeveynlerle davranış yönetimi için işbirliği yapma
15) Vaka ve uygulama örnekleri

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj 2 % 20
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler 1 % 10
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 2 5 10
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 8 8
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı