ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2113 | Çocuk ve Medya | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | - çocukluk donemine iliskin genis capli brincil dokumanlar, bilimsel yayinlar ve populer yazilari incelemek - sınıffta paylasilmakta olan dokumanlar hakkinda soru sorabilme pratigi - öğrenciler princil kaynaklara iliskin soru sormayi, tarihsel veri tabanlarini inceleyebilmek icin kutuphane kullanimini ve internet okuyuculari icin yazi hazirlanmasini ogrenirler - kendi kulturel deneyimlerini sorgulama ve kendi cocukluk kulturunu elestirel olarak incelemek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda: 1.Öğrenciler; çocuk ve aile için kitle iletişim araçları ve dijital medyanın rolünün daha çok farkında olacaktır. 2.Öğrenciler; çocuklar için uygulama oluşturanların çalışmalarını, internet sitelerini, müzikleri, filmleri, televizyonu, pazarlamayı, Mario gibi oyunları ve genel olarak interneti içeren çocuk medyasının ekonomisi ve pazarlaması hakkında bir anlayış kazanacaktır. 3.Öğrenciler; çocukları ilgilendiren iletişim politik sorunlar hakkında bir anlayış kazanacaktır. 4.Öğrenciler; çocuk medya ve teknolojisinin bilişsel, sosyal ve duygusal yönleri hakkında bakış açısı kazanacak ve çocukları etkileme ve şekillendirmede oynadıkları rolü anlayacaktır. 5.Öğrenciler; yakın zamana ait araştırmalar/bilgileri okuyacak, eleştirel ve analitik becerilerini geliştirecek ve araştırma becerilerini geliştirecektir. 6.Öğrenciler; çocuklar için medyaya ilişkin farklı araştırma paradigmalarına maruz kalacak ve bu alandaki araştırmaları değerlendirmek için becerilerini stratejilerini geliştirecektir. 7.Öğrenciler; medya ve çocuğa ilişkin farklı konularla ilgili kendi blog sayfalarını yazabilecektir. 8.Öğrenciler; çocukların medya kullanımıyla ilgili bir anket yarabilecektir. 9.Öğrenciler; anket sonuçlarını analiz edebilecek ve çocuklar ile medya üzerine yaptıkları anketlere dayanan makaleler/haberler yazabilecektir. |
Bu ders çocuklarla ilgili popüler kültür ve medyanın gelişimine bakacaktır. Çocuklar için ve çocuklar tarafından yapılan kültürel nesneleri kullanılacaktır (gençlik edebiyatı, reklamcılık, internet siteleri, video oyunlar, filmler, televizyon şovları ve oyuncaklar). Ayrıca, kültürün ve medyanın büyük sosyal sorularla nasıl ilişki olduğuna ve çocuklar üzerindeki etkilerine bakılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon Müfredatın gözden geçirilmesi Twitter ve Instagram için olarak sosyal medya isimlerinin kontrol edilmesi Sunum konuların kontrol edilmesi Blogların alt konularının kontrol edilmesi | ||
2) | Medya ve medya okuryazarlığı nedir? Başlangıç: Medya ve Eğitim temelleri | ||
3) | Kitaplar ve çocuklar | ||
4) | Televizyon ve çocuklar (reklamlar, kanallar ve kısıtlamalar) | ||
5) | Tablet bilgisayar, akıllı telefon, bilgisayar ve çocuklar | ||
6) | Çizgi filmler, animasyonlar, filmler ve çocuklar | ||
7) | YouTube ve küçük çocuklar | ||
8) | Oyuncaklar, fiziksel ve masaüstü oyunlar ve çocuklar Ödev 4. Kısa Sınav - 1 | ||
9) | Dijital oyunlar ve çocuklar | ||
10) | Medyada şiddet, seks, uyuşturucular, kötü dil, tehlike | ||
11) | Sosyal medya ve çocuklar | ||
12) | Çocuklar ve medya politikası | ||
13) | Ödev 2 için ebeveynlik ve medya sunumları Ödev 4. Kısa Sınav - 2 | ||
14) | Ödev 3'ün sunumları | ||
15) | Final için Son teslimler |
Ders Notları: | Singer, D. G. & Singer, J. L. (2001). Handbook of children and the media. London: SAGE. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | 5 | % 20 |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 1 | 8 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 2 | 16 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 2 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 89 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |