MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE4104 Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Güz 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk eğitimi politikalarını tanımak ve bu politikaların uygulamalarını incelemek için tasarlanmıştır. Dersin temel amacı erken çocukluk eğitimi politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki açıdan derin bir algı ve anlayış oluşturmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Erken çocukluk eğitimi politikaları kapsamındaki konulara ilişkin genel bir anlayış geliştirir
2. erken çocukluk eğitimi hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklar
3. farklı erken çocukluk eğitimi programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapar
4. erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslar arası örnekleri inceler

Dersin İçeriği

Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama; farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders içeriği hakkında tartışma ve beklentilerin paylaşılması
2) Eğitim politikası nedir? Uluslararası kuruluşların erken çocukluk eğitimi politikaları: Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü, Avrupa Birliği
3) Türk eğitim politikalarına yön veren ulusal ve uluslar arası unsurlar. UNESCO Okul Öncesi Eğitim Ülke Raporu
4) Erken çocukluk eğitimi politikalarına yön veren Dünya kuruluşları ve araştırmalar: (BM, Dünya Bankası, OECD, AB).
5) Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir gelişme/kalkınma için eğitim kavramı ve tarihçesi. Ülkemizde ve diğer ülkelerde erken çocukluk eğitiminde sürdürülebilir gelişme için eğitim uygulamaları nelerdir?
6) Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları: Hükümet programları, Kalkınma Planları, MEB 2015-2019 Strateji Planı, 2017-2023 Öğretmen Strateji Belgesi.
7) Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Kaydedilen Gelişmeler
8) Ara sınav
9) Erken çocukluk dönemindeki çocuklara yönelik sağlık, gelişim ve eğitim politikaları
10) Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Bildirgesi'nin incelenmesi ve bu konuda ülkemizde yapılan araştırmaların değerlendirilmesi.
11) Erken çocukluk eğitiminde öğretmen yetiştirme politikaları ve uygulama
12) Erken çocukluk eğitiminde aileler için politika ve uygulamalar
13) Toplum Temelli Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları,Sivil Toplum Kuruluşları ve EÇE Politikaları
14) Erken çocukluk hizmetlerinde kalite standartları

Kaynaklar

Ders Notları: 1. AÇEV, (2012). Altı Yaşındaki Çocuklara Yönelik Bir Müdahale Programının Etkisi: Bir Yaz Okulu Modeli. http://www.acev.org/kaynaklarimiz/ arastirmalarimiz-ve-yayinlarimiz Erişim Tarihi: 8 Ağustos 2017. 2. AÇEV, (2012). Geleceğe İlkadım Projesi ve Etki Araştırması. http://www.acev.org/kaynaklarimiz/arastirmalarimiz-ve-yayinlarimiz Erişim Tarihi: 8 Ağustos 2017. 3. AÇEV, (2016). Her Çocuğa Eşit Fırsat: Türkiye?de Erken Çocukluk Eğitiminin Durumu ve Öneriler. İstanbul: Myra Yapım. 4. AÇEV, (2017). Türkiye?de İlgili Babalık ve Belirleyicileri Ana Rapor. İstanbul: Taymaz Matbaacılık. 5. Arslan Cansever, B. (2009). Avrupa Birliği Eğitim Politikaları ve Türkiye?nin Bu Politikalara Uyum Sürecinin Değerlendirilmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 222-232.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı