MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE4103 Karakter ve Değer Eğitimi Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Dersin temel amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının karakter ve değerler eğitimine yönelik genel kavramları bilerek, evrensel değerlere uygun davranabilmesi ve etkinlikler planlayabilmesidir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
. Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç tanımını yapar.
. Karakter gelişiminin nasıl olduğunu açıklar.
. Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okulun önemini açıklar.
. Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması ve temellerini açıklar.
. Karakter ve değer eğitiminin felsefi temellerini söyler.
. Farklı karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını bilir.
. Karakter/değer eğitiminde farklı öğretim yöntemleri ve tekniklerini bilir.
. Değerler eğitimini farklı bağlamlarda açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye'de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vb.
3) Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul
4) Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması
5) Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, ahlaki temelleri
6) Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları
7) Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü
8) Ara sınav
9) Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi
10) Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri
11) Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi
12) Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları
13) Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları
14) Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen

Kaynaklar

Ders Notları: Halstead, J. M. & Taylor, J. M. (2000). Learning and teaching about values: a review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202. Alpöge, G. (2011). Okul öncesinde değerler eğitimi. İstanbul: Bilgi.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 15
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 10 10
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı