MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3104 | Çocuk Ruh Sağlığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının çocuk ruh sağlığının temelinde yatan teoriler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmaları ve kazanmış oldukları bilgileri eğitim ortamında bulunan çocuk ve ailelerine aktarabilmeleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. çocukluk döneminde ruhsal gelişim özelliklerini bilir, 2. çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları tanıyabilir, 3. çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukların nedenlerini bilir, çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları karşısında doğru yaklaşımları bilir, 4. çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları karşısında ailelerin uzmanlara ulaşmasına rehberlik eder. |
Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen duygu, davranış ve uyum problemleri, bunların tanı ve tedavileri; aile içindeki özel durumların çocuk ruh sağlığına etkileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ruh sağlığının tanımı, önemi | ||
2) | Ruh sağlığında koruyucu etkenler ve risk faktörleri | ||
3) | Ruh sağlığına kuramsal bakış | ||
4) | Bağlanma kuramı ve ruh sağlığı açısından önemi | ||
5) | Recognizing and evaluating children | ||
6) | Ruh sağlığı ve anne baba tutumları | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Erken çocukluk döneminde görülen duygusal davranışsal sorunlar (parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, yalan söyleme) | ||
9) | Erken çocukluk döneminde görülen duygusal davranışsal sorunlar (alt ıslatma, dışkı kaçırma, uyku bozuklukları, beslenme bozuklukları, kaygı) | ||
10) | Erken çocukluk döneminde görülen uyum problemleri (kardeş kıskançlığı, tikler) | ||
11) | Erken çocukluk döneminde görülen uyum problemleri (okul fobisi, seçici konuşmazlık, kekemelik) | ||
12) | Erken çocukluk döneminde görülen ruh sağlığı bozukluklarının örnek olaylarla incelenmesi | ||
13) | Çocuklarda görülen ruh sağlığı bozukluklarının tanılanması ve doğru yaklaşım biçimleri | ||
14) | Aile içi dinamikler (boşanma, evlat edinme, ebeveyn kaybı, ölüm, yas) |
Ders Notları: | Greenspan, S. (2006). Infant and Early Childhood Mental Health Washington, American Psychiatric Publishing. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |