MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3104 Çocuk Ruh Sağlığı Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının çocuk ruh sağlığının temelinde yatan teoriler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmaları ve kazanmış oldukları bilgileri eğitim ortamında bulunan çocuk ve ailelerine aktarabilmeleridir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. çocukluk döneminde ruhsal gelişim özelliklerini bilir,
2. çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları tanıyabilir,
3. çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukların nedenlerini bilir, çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları karşısında doğru yaklaşımları bilir,
4. çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları karşısında ailelerin uzmanlara ulaşmasına rehberlik eder.

Dersin İçeriği

Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen duygu, davranış ve uyum problemleri, bunların tanı ve tedavileri; aile içindeki özel durumların çocuk ruh sağlığına etkileri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ruh sağlığının tanımı, önemi
2) Ruh sağlığında koruyucu etkenler ve risk faktörleri
3) Ruh sağlığına kuramsal bakış
4) Bağlanma kuramı ve ruh sağlığı açısından önemi
5) Recognizing and evaluating children
6) Ruh sağlığı ve anne baba tutumları
7) Ara sınav
8) Erken çocukluk döneminde görülen duygusal davranışsal sorunlar (parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, yalan söyleme)
9) Erken çocukluk döneminde görülen duygusal davranışsal sorunlar (alt ıslatma, dışkı kaçırma, uyku bozuklukları, beslenme bozuklukları, kaygı)
10) Erken çocukluk döneminde görülen uyum problemleri (kardeş kıskançlığı, tikler)
11) Erken çocukluk döneminde görülen uyum problemleri (okul fobisi, seçici konuşmazlık, kekemelik)
12) Erken çocukluk döneminde görülen ruh sağlığı bozukluklarının örnek olaylarla incelenmesi
13) Çocuklarda görülen ruh sağlığı bozukluklarının tanılanması ve doğru yaklaşım biçimleri
14) Aile içi dinamikler (boşanma, evlat edinme, ebeveyn kaybı, ölüm, yas)

Kaynaklar

Ders Notları: Greenspan, S. (2006). Infant and Early Childhood Mental Health Washington, American Psychiatric Publishing.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı