MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3102 | Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu ders; okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesinde çevre eğitimi hakkında farkındalık ve duyarlık kazanmalarını ve çevre eğitimine yönelik etkinlikler hazırlamalarını ve uygulamalarını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Çevre farkındalığı kazanma 2-Çevre duyarlığı kazanma 3-Çevre eğitimi kuramlarının bilgisini edinme 4-Okul öncesinde çevre eğitimi için etkinlik örneklerinin bilgisini edinme 5-Okulöncesinde çevre eğitimi için etkinlik örnekleri geliştirme |
Yaşadığımız dünya ve özellikleri, çevre ve çevre ile ilgili kavramlar, çevre ve korunması ile ilgili tarihsel gelişim, insan ve çevre ilişkisi, çevre ve kültür ilişkisi, sürdürülebilirlik, çevre eğitimi, farklı ülkelerde çevre eğitimi ve okul öncesinde çevre eğitimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Çevre ve ilgili kavramlar | ||
2) | Yaşadığımız dünya ve özellikleri | ||
3) | İnsan ve çevre İlişkisi, çevre psikolojisi | ||
4) | Çevre ve Kültür, çevre yaklaşımları ve çevre etiği | ||
5) | Çevrenin korunması farkındalığının tarihsel gelişimi | ||
6) | Çevre sorunları (Dünya ve Türkiye) | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Çevre eğitimi kuramları | ||
9) | Çevre eğitimi projeleri | ||
10) | Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir okullar ve eğitim | ||
11) | Türkiyede ve diğer ülkelerde çevre eğitimi | ||
12) | Çevre eğitiminde farklı yöntem ve teknikler | ||
13) | Okul öncesinde çevre eğitimi ve örnekleri | ||
14) | Değerlendirme |
Ders Notları: | Gülay,H, & Önder, A. (2011) Sürdürülebilir Gelişim İçin Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. Hülya Gülay ve Alev Önder. İstanbul: Nobel Yayınları. Önder, A., & Özkan,B. (2013). Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi. Okluöncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Gaudiano,E. G., & Peters, M. A. (2008). Environmental Education. Identity, Politics and Citizenship. Rotterdam: Sense Publishers. |
Diğer Kaynaklar: | Bell, P.A., Greene, T. C., Fisher, J. D., & Baum, A. (2005). Environmental Psychology. Orlando: Harcourt College Publishers. Davis, J. M. (2010).Young Children and the Environment: Education for Sustainability. London: Cambridge University Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |