MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3102 Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu ders; okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesinde çevre eğitimi hakkında farkındalık ve duyarlık kazanmalarını ve çevre eğitimine yönelik etkinlikler hazırlamalarını ve uygulamalarını amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Çevre farkındalığı kazanma
2-Çevre duyarlığı kazanma
3-Çevre eğitimi kuramlarının bilgisini edinme
4-Okul öncesinde çevre eğitimi için etkinlik örneklerinin bilgisini edinme
5-Okulöncesinde çevre eğitimi için etkinlik örnekleri geliştirme

Dersin İçeriği

Yaşadığımız dünya ve özellikleri, çevre ve çevre ile ilgili kavramlar, çevre ve korunması ile ilgili tarihsel gelişim, insan ve çevre ilişkisi, çevre ve kültür ilişkisi, sürdürülebilirlik, çevre eğitimi, farklı ülkelerde çevre eğitimi ve okul öncesinde çevre eğitimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çevre ve ilgili kavramlar
2) Yaşadığımız dünya ve özellikleri
3) İnsan ve çevre İlişkisi, çevre psikolojisi
4) Çevre ve Kültür, çevre yaklaşımları ve çevre etiği
5) Çevrenin korunması farkındalığının tarihsel gelişimi
6) Çevre sorunları (Dünya ve Türkiye)
7) Ara sınav
8) Çevre eğitimi kuramları
9) Çevre eğitimi projeleri
10) Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir okullar ve eğitim
11) Türkiyede ve diğer ülkelerde çevre eğitimi
12) Çevre eğitiminde farklı yöntem ve teknikler
13) Okul öncesinde çevre eğitimi ve örnekleri
14) Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Gülay,H, & Önder, A. (2011) Sürdürülebilir Gelişim İçin Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. Hülya Gülay ve Alev Önder. İstanbul: Nobel Yayınları. Önder, A., & Özkan,B. (2013). Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi. Okluöncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Gaudiano,E. G., & Peters, M. A. (2008). Environmental Education. Identity, Politics and Citizenship. Rotterdam: Sense Publishers.
Diğer Kaynaklar: Bell, P.A., Greene, T. C., Fisher, J. D., & Baum, A. (2005). Environmental Psychology. Orlando: Harcourt College Publishers. Davis, J. M. (2010).Young Children and the Environment: Education for Sustainability. London: Cambridge University Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı