MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3105 Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Dersin temel amacı; öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve öğrenme kuramları hakkında bilgi edinmek; edindiği bilgileri etkili öğrenme ortamı ve eğitim içeriği hazırlamak amacı ile kullanmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.öğrenme ile ilgili temel kavramları bilir ve söyler
2.öğrenmeyle ilgili kuram ve yaklaşımları bilir ve söyler
3. eğitim etkinliklerini düzenlemede öğrenme kuram ve yaklaşımlarından yararlanır
4. mesleki yaşantısında öğrenme kuram ve ilkelerinin kullanılmasının önemini kavrar ve uygular.

Dersin İçeriği

Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar, erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuram ve yaklaşımları. Öğrenme kuram ve yaklaşımlarının ruh sağlığı açısından değerlendirilmesi ve vak?a incelemesi.
Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenme psikolojisi, temel kavramlar ve öğretme ile öğrenme arasındaki ilişki
2) Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, geribildirim, pekiştireçler)
3) Davranışsal öğrenme kuramı, klasik koşullanma: Pavlov
4) Öğrenme Kuramları: Bağlaşımcılık (Edimsel Koşullama, Thorndike ve Skinner)
5) Pekiştirme, ödül ve ceza
6) Bilişsel Öğrenme Kuramı
7) Ara sınav
8) Gestalt Kuramı
9) Sosyal Öğrenme Kuramı
10) Bilgi İşlem Kuramı
11) Beyin temelli öğrenme
12) Öğrenme kuramlarında yeni perspektifler
13) Öğrenme ve zihinsel sağlık bakımından öğrenme kuramlarının değerlendirilmesi ve örnek olayların analiz edilmesi
14) Öğretmenlerin etkili öğrenme için erken çocuklukla eğitim ortamlarını dizayn etme ve planlama becerileri

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Senemoğlu, N. (2018). Gelişim Öğrenme ve Öğretme Kuramdan Uygulamaya. 25. Baskı. Ankara: Anı yayıncılık: 2. Alıcı, Tevfik (2011). Öğrenmenin Bilimsel Temelleri, Ankara: Palme yayıncılık 3. Arık, A. (1991). Öğrenme Psikolojisine Giriş. İstanbul: İÜEF 4. Bacanlı, H. (2000). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel 5. Bower, G. H. ve Hilgard, E.R (1982). Theories of Learning. (Fifty edition). Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc. 6. Seval Fer (2011) Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Anı yayıncılık, Ankara
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 25
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 35
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 15 15
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı