MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3105 | Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı; öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve öğrenme kuramları hakkında bilgi edinmek; edindiği bilgileri etkili öğrenme ortamı ve eğitim içeriği hazırlamak amacı ile kullanmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.öğrenme ile ilgili temel kavramları bilir ve söyler 2.öğrenmeyle ilgili kuram ve yaklaşımları bilir ve söyler 3. eğitim etkinliklerini düzenlemede öğrenme kuram ve yaklaşımlarından yararlanır 4. mesleki yaşantısında öğrenme kuram ve ilkelerinin kullanılmasının önemini kavrar ve uygular. |
Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar, erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuram ve yaklaşımları. Öğrenme kuram ve yaklaşımlarının ruh sağlığı açısından değerlendirilmesi ve vak?a incelemesi. Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Öğrenme psikolojisi, temel kavramlar ve öğretme ile öğrenme arasındaki ilişki | ||
2) | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, geribildirim, pekiştireçler) | ||
3) | Davranışsal öğrenme kuramı, klasik koşullanma: Pavlov | ||
4) | Öğrenme Kuramları: Bağlaşımcılık (Edimsel Koşullama, Thorndike ve Skinner) | ||
5) | Pekiştirme, ödül ve ceza | ||
6) | Bilişsel Öğrenme Kuramı | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Gestalt Kuramı | ||
9) | Sosyal Öğrenme Kuramı | ||
10) | Bilgi İşlem Kuramı | ||
11) | Beyin temelli öğrenme | ||
12) | Öğrenme kuramlarında yeni perspektifler | ||
13) | Öğrenme ve zihinsel sağlık bakımından öğrenme kuramlarının değerlendirilmesi ve örnek olayların analiz edilmesi | ||
14) | Öğretmenlerin etkili öğrenme için erken çocuklukla eğitim ortamlarını dizayn etme ve planlama becerileri |
Ders Notları: | 1. Senemoğlu, N. (2018). Gelişim Öğrenme ve Öğretme Kuramdan Uygulamaya. 25. Baskı. Ankara: Anı yayıncılık: 2. Alıcı, Tevfik (2011). Öğrenmenin Bilimsel Temelleri, Ankara: Palme yayıncılık 3. Arık, A. (1991). Öğrenme Psikolojisine Giriş. İstanbul: İÜEF 4. Bacanlı, H. (2000). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel 5. Bower, G. H. ve Hilgard, E.R (1982). Theories of Learning. (Fifty edition). Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc. 6. Seval Fer (2011) Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Anı yayıncılık, Ankara |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |