MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3103 | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, okul öncesi dönem çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak eğitimi için gereken etkinliklerin aksamaması için gerekli değerlendirme yöntemleri ve kullanımları hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır. Ayrıca okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ve değerlendirme araçlarının analizi ve yorumlanması hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini (bilişsel, motor, dil, sosyal-duygusal) açıklar; 2.Okul öncesi dönem çocuklarının değerlendirilmesinin önemini ve gerekliliğini fark eder; 3.Okul öncesi dönem çocuklarını değerlendirme araçlarının işlevlerini bilir. 4.Farklı okul öncesi eğitim programları ile değerlendirmeyi ilişkilendirir 5.Gerekli durumlarda okul öncesi dönem çocuklarını değerlendirme araçlarını kullanarak değerlendirir 6.Değerlendirme sonuçlarını raporlaştırır; 7.Hazırlanan değerlendirme raporuna göre okul öncesi dönem çocuklarına uygun bir plan hazırlar. 8.Hazırlanan değerlendirme raporu ışığında fiziksel ve eğitsel ortamlarda düzenlemelerde bulunur. |
Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Neden, Niçin değerlendirme yaparız? | ||
3) | Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği | ||
4) | Farklı okul öncesi eğitim program ve yaklaşımlarında değerlendirme | ||
5) | Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar | ||
6) | Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri, Oran Skalaları | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Görüşme, Vaka analizi, ev ziyaretleri | ||
9) | Standart testler | ||
10) | Projektif testler | ||
11) | Oyun temelli değerlendirme | ||
12) | Program temelli değerlendirme | ||
13) | Portfolyo | ||
14) | Dökümantasyon |
Ders Notları: | McAfee, O. & Leong, D. (2009). Assessing and guiding young children?s development and learning (5th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon Allen, K.E., & Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning. Mcmillan, H., J. (2007). Classroom assessment: Principles And Practice For Effective Standards-Based Instruction. Boston, MA: Pearson/ Allyn & Bacon. Snow, E., C., & Van Hemel, B., S. (2008). Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press. Wright, R. J. (2010). Multifaceted Assessment for Early Childhood Education. Los Angeles: SAGE Publication |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 89 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |