MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3101 | Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, öğrencilerin temel sanat kavramlarına dair bilgi edinmeleri ve bu bilgiyi çeşitli uygulamalar yoluyla okul öncesi dönemindeki çocukların seviyesine indirgeyebilmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sanata ve sanat eğitimine ilişkin temel kavramları sanat eğitiminin tarihsel süreci içinde kavrar. 2. Görsel düşünme becerisini etkin kılar, görsel ifade araçları geliştirebilir. 3. Sanat Eğitiminin, çağdaş eğitimin etkin bir parçası olduğunun bilincine varır. 4. Okul öncesi eğitim programını kapsamında sanat eğitimi planını yapabilir. 5. Görsel sanat eğitimini, okul öncesi çocuklarına uyarlayabilir. 6. Çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak resimlerinin özelliklerini bilir ve bu özelliklere göre değerlendirme yapabilir. 7. Okul öncesi çocuklarının kendilerini ifade etme becerilerinde sanat eğitiminden de yararlanmalarını sağlayabilir. 8. Eğitiminde müzelerden yararlanır, ihtiyacına göre müze eğitim planı yapabilir. |
Sanatın tanımı ve önemi, temel sanat eğitimi, temel sanat eleştirisi, çocuk resimleri ve özellikleri, çocuğun sanatsal gelişim evreleri, sanat eğitiminde kullanılan materyaller, yöntemler ve teknikler, müze eğitimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Sanatın tanımı, sanat eğitiminin önemi ve tarihi. Estetik: Yapıtın sanatsal ölçütlerle değerlendirilmesini öğrenme | ||
3) | Sanatın dili, temel sanat eğitimi. Tasarım elemanları | ||
4) | Sanatın dili, temel sanat eğitimi. Tasarım ilkeleri | ||
5) | Sanat Eleştirisi: Bir sanat eserini tanıma ve öğrenme süreci. | ||
6) | Çocuk Resmi ve Özellikleri | ||
7) | Çocuğun Sanatsal Gelişim Evreleri - Sanat Eğitiminin Okul Öncesi Çocuğuna Kazandırdıkları | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde Kullanılan Malzemeler. Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde İki Boyutlu Çalışma Yöntem ve Teknikleri | ||
10) | Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri | ||
11) | Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde kolaj Çalışma Yöntem ve Teknikleri | ||
12) | Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde baskı Çalışma Yöntem ve Teknikleri | ||
13) | Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde Üç Boyutlu Çalışma Yöntem ve Teknikler | ||
14) | Müze Eğitimi: Müzelerde bulunan gerçek sanat nesneleri ile karşılaşmak, onları tanımak ve okul öncesi eğitiminde yararlanmak |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 30 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |