MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3101 Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi Güz 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencilerin temel sanat kavramlarına dair bilgi edinmeleri ve bu bilgiyi çeşitli uygulamalar yoluyla okul öncesi dönemindeki çocukların seviyesine indirgeyebilmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sanata ve sanat eğitimine ilişkin temel kavramları sanat eğitiminin tarihsel süreci içinde kavrar.
2. Görsel düşünme becerisini etkin kılar, görsel ifade araçları geliştirebilir.
3. Sanat Eğitiminin, çağdaş eğitimin etkin bir parçası olduğunun bilincine varır.
4. Okul öncesi eğitim programını kapsamında sanat eğitimi planını yapabilir.
5. Görsel sanat eğitimini, okul öncesi çocuklarına uyarlayabilir.
6. Çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak resimlerinin özelliklerini bilir ve bu özelliklere göre değerlendirme yapabilir.
7. Okul öncesi çocuklarının kendilerini ifade etme becerilerinde sanat eğitiminden de yararlanmalarını sağlayabilir.
8. Eğitiminde müzelerden yararlanır, ihtiyacına göre müze eğitim planı yapabilir.

Dersin İçeriği

Sanatın tanımı ve önemi, temel sanat eğitimi, temel sanat eleştirisi, çocuk resimleri ve özellikleri, çocuğun sanatsal gelişim evreleri, sanat eğitiminde kullanılan materyaller, yöntemler ve teknikler, müze eğitimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Sanatın tanımı, sanat eğitiminin önemi ve tarihi. Estetik: Yapıtın sanatsal ölçütlerle değerlendirilmesini öğrenme
3) Sanatın dili, temel sanat eğitimi. Tasarım elemanları
4) Sanatın dili, temel sanat eğitimi. Tasarım ilkeleri
5) Sanat Eleştirisi: Bir sanat eserini tanıma ve öğrenme süreci.
6) Çocuk Resmi ve Özellikleri
7) Çocuğun Sanatsal Gelişim Evreleri - Sanat Eğitiminin Okul Öncesi Çocuğuna Kazandırdıkları
8) Ara sınav
9) Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde Kullanılan Malzemeler. Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde İki Boyutlu Çalışma Yöntem ve Teknikleri
10) Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri
11) Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde kolaj Çalışma Yöntem ve Teknikleri
12) Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde baskı Çalışma Yöntem ve Teknikleri
13) Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Teknikleri - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde Üç Boyutlu Çalışma Yöntem ve Teknikler
14) Müze Eğitimi: Müzelerde bulunan gerçek sanat nesneleri ile karşılaşmak, onları tanımak ve okul öncesi eğitiminde yararlanmak

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 30
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı