MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2108 | Erken Çocukluk Eğitiminde Drama | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının teorik bilgiler ve uygulamalı örmekler yardımıyla drama çalışmalarını geliştirme-uygulama becerilerini kazanmalarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Eğitici dramanın kuramsal temellerinin, yararlarının ve uygulamada dikkat edilmesi gereken noktaların ve çeşitli drama örneklerinin bilgisini edinme 2-Drama etkinliklerine katılarak uygulama sırasında geçirilen yaşantıların deneyimini edinme 3-Edindiği kuramsal bilgilere bağlı olarak drama çalışmalarını uygulayabilme 4-Ders sırasında uygulanan drama örneklerini temel alarak yeni drama örnekleri geliştirebilme |
Eğitici dramanın kuramsal temelleri ve yararları, uygulamada dikkat edilmesi gereken önemli noktalar, drama örnekleri, uygulamalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Drama’nın Tarihçesi. Eğitici drama teriminin tanımı, anlamı ve benzer terimlerden farkları (drama, tiyatro, yaratıcı drama, psikodrama, sosyodrama, süreç draması, oyun) arasındaki farklar ve benzerlikler. | ||
2) | Günümüzde eğitici drama uygulamalarının önemini artıran gelişmeler, İsim öğrenme,selamlaşma ve tanışma çalışmaları | ||
3) | Eğitici drama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktalar, iletişim ve hareket çalışmaları. | ||
4) | Eğitici dramanın yararları, eğitici dramanın uygulanma aşamaları, öykü dramatizasyonu örnekleri | ||
5) | Drama için gerekli bilişsel beceriler ve süreçler, rahatlama ve gevşeme çalışmaları | ||
6) | Eğitici dramada özel teknikler, duyu çalışmaları | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Drama etkinliklerinin öğretim planına uygun olarak yürütülmesi, farklı ortamlarda drama | ||
9) | Doğaçlama ve yaratıcı etkinlikler. | ||
10) | İkinci dil eğitiminde eğitici drama örnekleri | ||
11) | Sosyal becerilerin eğitiminde eğitici drama örnekleri | ||
12) | Kavram eğitiminde eğitici drama örnekleri | ||
13) | Değerler eğitiminde eğitici drama örnekleri | ||
14) | Çevre eğitiminde eğitici drama örnekleri, dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | -Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri (10. Baskı). İstanbul: Nobel Yayınları. -Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları (Genişletilmiş 6. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap. |
Diğer Kaynaklar: | -McCaslin, N. (2006 ). Creative Drama in the Classroom and Beyond NewYork: Pearson Education. -O’Neill, C. (1995). Drama World. A Framework for Process Drama. Portsmouth, N. H: Heinemann. -Önder,A. (2009). Zihinsel Engellilerle Eğitici Drama. İstanbul MorPa Kültür Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 72 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |