MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE2108 Erken Çocukluk Eğitiminde Drama Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının teorik bilgiler ve uygulamalı örmekler yardımıyla drama çalışmalarını geliştirme-uygulama becerilerini kazanmalarıdır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Eğitici dramanın kuramsal temellerinin, yararlarının ve uygulamada dikkat edilmesi gereken noktaların ve çeşitli drama örneklerinin bilgisini edinme
2-Drama etkinliklerine katılarak uygulama sırasında geçirilen yaşantıların deneyimini edinme
3-Edindiği kuramsal bilgilere bağlı olarak drama çalışmalarını uygulayabilme
4-Ders sırasında uygulanan drama örneklerini temel alarak yeni drama örnekleri geliştirebilme

Dersin İçeriği

Eğitici dramanın kuramsal temelleri ve yararları, uygulamada dikkat edilmesi gereken önemli noktalar, drama örnekleri, uygulamalar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Drama’nın Tarihçesi. Eğitici drama teriminin tanımı, anlamı ve benzer terimlerden farkları (drama, tiyatro, yaratıcı drama, psikodrama, sosyodrama, süreç draması, oyun) arasındaki farklar ve benzerlikler.
2) Günümüzde eğitici drama uygulamalarının önemini artıran gelişmeler, İsim öğrenme,selamlaşma ve tanışma çalışmaları
3) Eğitici drama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktalar, iletişim ve hareket çalışmaları.
4) Eğitici dramanın yararları, eğitici dramanın uygulanma aşamaları, öykü dramatizasyonu örnekleri
5) Drama için gerekli bilişsel beceriler ve süreçler, rahatlama ve gevşeme çalışmaları
6) Eğitici dramada özel teknikler, duyu çalışmaları
7) Ara sınav
8) Drama etkinliklerinin öğretim planına uygun olarak yürütülmesi, farklı ortamlarda drama
9) Doğaçlama ve yaratıcı etkinlikler.
10) İkinci dil eğitiminde eğitici drama örnekleri
11) Sosyal becerilerin eğitiminde eğitici drama örnekleri
12) Kavram eğitiminde eğitici drama örnekleri
13) Değerler eğitiminde eğitici drama örnekleri
14) Çevre eğitiminde eğitici drama örnekleri, dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: -Önder, A. (2016). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri (10. Baskı). İstanbul: Nobel Yayınları. -Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları (Genişletilmiş 6. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap.
Diğer Kaynaklar: -McCaslin, N. (2006 ). Creative Drama in the Classroom and Beyond NewYork: Pearson Education. -O’Neill, C. (1995). Drama World. A Framework for Process Drama. Portsmouth, N. H: Heinemann. -Önder,A. (2009). Zihinsel Engellilerle Eğitici Drama. İstanbul MorPa Kültür Yayınları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı