MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE2106 Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi Güz 3 0 3 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu Ders, Oyunun Tanımı, Oyun Aşamaları Ve Çeşitleri, Oyunu Etkileyen Faktörleri,
Tarihçesi, Oyunun Okul Öncesi Eğitimdeki Yeri Ve Önemini, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Günlük Plan İçerisinde Oyunun Planlanması Ve Değerlendirilmesini Kavratmayı Amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Oyunun Tanımını Yapabilme,
2.Oyunun Çocuk İçin Önemini Kavrayabilme,
3.Oyun Türlerini Söyleyebilme,
4.Yaşlara Göre Oyun Gelişimini Söyleyebilme,
5.Oyuncak seçiminde Dikkat Edilecek Özellikleri Kavrayabilme,
6.Oyun Etkinliği Hazırlama ve Uygulama

Dersin İçeriği

Erken çocukluk eğitiminde oyunun önemini vurgular. Okul öncesi eğitim müfredatında kaliteli oyunun önemine dikkat çeker. Oyun ile ilgili temel becerileri zenginleştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Yaratıcı düşünmeyi teşvik etmek
3) Oyun teorileri
4) Çocuk oyunlarını kavramak
5) Oyun ortamı
6) Oyunun yararları
7) ARA SINAV
8) Oyunu kolaylaştırmada öğretmenin rolü
9) Oyunun aşamaları
10) Oyun ve kuklacılık
11) Oyun ve gerçeklik
12) Oyun ve ahlak gelişimi
13) Oyun ve müzik
14) Oyun alanları

Kaynaklar

Ders Notları: 1.Isenberg, J. P., & Jalongo, M. R. (2010). Creative Thinking and Arts-Based Learning. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. 2.De Castell, S. and Jenson, J. (2006). Education, Gaming and Serious Play. In The International Handbook of Virtual Learning Environments. Weiss, J., Nolan, J., Hunsinger, J. & Trifonas, P. eds. The Netherlands: Springer Ferlag. 3.Elkind, D. (2007) The Power of Play, Da Capo Lifelong
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 8 1 8
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 4 1 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 1 8
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı