MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2106 | Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu Ders, Oyunun Tanımı, Oyun Aşamaları Ve Çeşitleri, Oyunu Etkileyen Faktörleri, Tarihçesi, Oyunun Okul Öncesi Eğitimdeki Yeri Ve Önemini, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Günlük Plan İçerisinde Oyunun Planlanması Ve Değerlendirilmesini Kavratmayı Amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Oyunun Tanımını Yapabilme, 2.Oyunun Çocuk İçin Önemini Kavrayabilme, 3.Oyun Türlerini Söyleyebilme, 4.Yaşlara Göre Oyun Gelişimini Söyleyebilme, 5.Oyuncak seçiminde Dikkat Edilecek Özellikleri Kavrayabilme, 6.Oyun Etkinliği Hazırlama ve Uygulama |
Erken çocukluk eğitiminde oyunun önemini vurgular. Okul öncesi eğitim müfredatında kaliteli oyunun önemine dikkat çeker. Oyun ile ilgili temel becerileri zenginleştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş | ||
2) | Yaratıcı düşünmeyi teşvik etmek | ||
3) | Oyun teorileri | ||
4) | Çocuk oyunlarını kavramak | ||
5) | Oyun ortamı | ||
6) | Oyunun yararları | ||
7) | ARA SINAV | ||
8) | Oyunu kolaylaştırmada öğretmenin rolü | ||
9) | Oyunun aşamaları | ||
10) | Oyun ve kuklacılık | ||
11) | Oyun ve gerçeklik | ||
12) | Oyun ve ahlak gelişimi | ||
13) | Oyun ve müzik | ||
14) | Oyun alanları |
Ders Notları: | 1.Isenberg, J. P., & Jalongo, M. R. (2010). Creative Thinking and Arts-Based Learning. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. 2.De Castell, S. and Jenson, J. (2006). Education, Gaming and Serious Play. In The International Handbook of Virtual Learning Environments. Weiss, J., Nolan, J., Hunsinger, J. & Trifonas, P. eds. The Netherlands: Springer Ferlag. 3.Elkind, D. (2007) The Power of Play, Da Capo Lifelong |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 1 | 8 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 1 | 8 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 72 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |