MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2104 | Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu ders; okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki çocuklar için müzik gelişiminin önemini kavramalarını, onlara yönelik müzik etkinlikleri oluşturmalarını ve uygulamalarını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-3-6 yaş arası çocuklar için ritim, şarkı, dans ve hareket etkinlikleri oluşturma 2-Müzik hafızasının önemini ve ritim perküsyonunu analiz etme 3-Erken çocukluk eğitimi için müzik ve hareket müfredatı geliştirme |
Müze eğitimi, müze ziyareti, çocukların çizim aşamaları, müzik gelişimi ve psikolojisi, ritmik algı, vücut perküsyonu, notalar, semboller, kolaj, çizim, resim, okul öncesi dönemde motor gelişimi ve büyük motor etkinlikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Müze eğitimi | ||
2) | Ulusal Saraylar Resim Müzesi | ||
3) | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim Heykel Müzesi | ||
4) | Çocukların çizim aşamaları | ||
5) | Kolaj, çizim ve resim | ||
6) | Müzik gelişimi | ||
7) | Ritmik algı | ||
8) | Notalar ve müzik sembolleri | ||
9) | Vücut perküsyonu | ||
10) | Orff oyunları | ||
11) | Müzik psikolojisi | ||
12) | Motor gelişim | ||
13) | Okul öncesi çocukları için büyük motor etkinlikleri | ||
14) | Final |
Ders Notları: | 1- Greata, J. D. (2006). An Introduction to Music in Early Childhood Education. Cengage Learning. 2- Öztürk, A. (2004). Okul Öncesi Eğitimde Müzik. Morpa Kültür Yayınları. 3- Ömeroğlu, E., Turla, A., Ersoy, Ö., Şahin, F.T. & Kandır, A., (2007). Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması. Kök Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Connors, A. F. (2009). 101 Rhythm Instrument Activities for Young Children. Beltsville, MD: Gryphon House. 2- Ojala Koçak, K., & Erol, O. (2017). Eğiten Kitap. 3- Alpöge, G. (2006). Okul Öncesi için Çocuk ve Müzik. Bu Yayınevi. 4- Levitin, D. (2006). This is Your Brain on Music: Understanding a Human Obsession. Penguin Books. 5- Mertoğlu, E. Biz çocuklarız. 6- Abaci, O. (2005). Çocuk ve Müze. Morpa Kültür Yayınları. 7- Yavuzer, H. (2000). Resimleriyle Çocuk. Remzi Kitabevi. 8- http://okuloncesimuzeegitimi.blogspot.com.tr/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 14 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 14 | % 10 |
Arazi Çalışması | 1 | % 16 |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 40 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 90 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |