MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE2104 Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi Güz 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu ders; okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki çocuklar için müzik gelişiminin önemini kavramalarını, onlara yönelik müzik etkinlikleri oluşturmalarını ve uygulamalarını amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-3-6 yaş arası çocuklar için ritim, şarkı, dans ve hareket etkinlikleri oluşturma
2-Müzik hafızasının önemini ve ritim perküsyonunu analiz etme
3-Erken çocukluk eğitimi için müzik ve hareket müfredatı geliştirme

Dersin İçeriği

Müze eğitimi, müze ziyareti, çocukların çizim aşamaları, müzik gelişimi ve psikolojisi, ritmik algı, vücut perküsyonu, notalar, semboller, kolaj, çizim, resim, okul öncesi dönemde motor gelişimi ve büyük motor etkinlikleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müze eğitimi
2) Ulusal Saraylar Resim Müzesi
3) Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim Heykel Müzesi
4) Çocukların çizim aşamaları
5) Kolaj, çizim ve resim
6) Müzik gelişimi
7) Ritmik algı
8) Notalar ve müzik sembolleri
9) Vücut perküsyonu
10) Orff oyunları
11) Müzik psikolojisi
12) Motor gelişim
13) Okul öncesi çocukları için büyük motor etkinlikleri
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları: 1- Greata, J. D. (2006). An Introduction to Music in Early Childhood Education. Cengage Learning. 2- Öztürk, A. (2004). Okul Öncesi Eğitimde Müzik. Morpa Kültür Yayınları. 3- Ömeroğlu, E., Turla, A., Ersoy, Ö., Şahin, F.T. & Kandır, A., (2007). Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması. Kök Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: 1- Connors, A. F. (2009). 101 Rhythm Instrument Activities for Young Children. Beltsville, MD: Gryphon House. 2- Ojala Koçak, K., & Erol, O. (2017). Eğiten Kitap. 3- Alpöge, G. (2006). Okul Öncesi için Çocuk ve Müzik. Bu Yayınevi. 4- Levitin, D. (2006). This is Your Brain on Music: Understanding a Human Obsession. Penguin Books. 5- Mertoğlu, E. Biz çocuklarız. 6- Abaci, O. (2005). Çocuk ve Müze. Morpa Kültür Yayınları. 7- Yavuzer, H. (2000). Resimleriyle Çocuk. Remzi Kitabevi. 8- http://okuloncesimuzeegitimi.blogspot.com.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 14
Laboratuar % 0
Uygulama 14 % 10
Arazi Çalışması 1 % 16
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 40
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 20
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 6 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı