MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1104 Öğretim Teknolojileri Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencinin, öğretim sürecini daha etkili hale getirmek için materyal tasarlamanın önemini ve gerekliliğini kavramasını, çeşitli nitelikteki öğretim materyallerini tasarlamasını ve değerlendirmesini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Eğitimde bilgi teknolojilerini kavrayabilecek,
2. Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin özelliklerini açıklayabilecek,
3. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrayabilecek,
4. Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimleri açıklayabilecek,
5. Güncel okuryazarlıklar bilgi ve becerisine sahip olacak,
6. Araç ve materyal olarak öğretim teknolojilerini açıklayabilecek,
7. Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini materyal geliştirme sürecinde uygulayabilecek,
8. Çeşitli nitelikte öğretim materyallerini değerlendirebilecektir.

Dersin İçeriği

1. Eğitimde bilgi teknolojileri
2. Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması
3. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
4. Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler
5. Güncel okuryazarlıklar
6. Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri
7. Öğretim materyallerinin tasarımı
8. Tematik öğretim materyali tasarlama
9. Alana özgü nesne ambarı oluşturma
10. Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel kavramlar (Eğitim, öğrenme, öğrenme ilkeleri, öğretim, eğitim ve öğretim programı, teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi, iletişim, Dale'in yaşantı konisi, öğretim materyali ve öğretim araç ve gereci )
2) Eğitimde bilgi teknolojileri
3) Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması
4) Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
5) Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler
6) Güncel okuryazarlıklar
7) Ara Sınav
8) Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri
9) Öğretim materyallerinin tasarımı
10) Öğretim materyallerinin tasarımı
11) Tematik öğretim materyali tasarlama
12) Alana özgü nesne ambarı oluşturma
13) Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
14) Alana özgü etkinlik ve materyal örneklerinin incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Demirel, Ö., Seferoğlu, S. & Yağcı E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık. Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Seferoğlu S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Yanpar, T. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Ergin, A. (2002). Öğretim teknolojileri ve iletişim. Ankara: Pegem Yayıncılık. Heinich, R., Molenda, M., Russel, J. D. & Smaldino, S. E.(2002). Instructional media and technologies for learning (7th edition). USA: Pearson education Inc. Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J. D.(1996). Instructional technology for teaching and learning. usa: Prentice-Hall Inc. Selvi, K. (Ed.) (2008). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 15 15
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı