MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1104 | Öğretim Teknolojileri | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencinin, öğretim sürecini daha etkili hale getirmek için materyal tasarlamanın önemini ve gerekliliğini kavramasını, çeşitli nitelikteki öğretim materyallerini tasarlamasını ve değerlendirmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Eğitimde bilgi teknolojilerini kavrayabilecek, 2. Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin özelliklerini açıklayabilecek, 3. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrayabilecek, 4. Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimleri açıklayabilecek, 5. Güncel okuryazarlıklar bilgi ve becerisine sahip olacak, 6. Araç ve materyal olarak öğretim teknolojilerini açıklayabilecek, 7. Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini materyal geliştirme sürecinde uygulayabilecek, 8. Çeşitli nitelikte öğretim materyallerini değerlendirebilecektir. |
1. Eğitimde bilgi teknolojileri 2. Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması 3. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar 4. Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler 5. Güncel okuryazarlıklar 6. Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri 7. Öğretim materyallerinin tasarımı 8. Tematik öğretim materyali tasarlama 9. Alana özgü nesne ambarı oluşturma 10. Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Temel kavramlar (Eğitim, öğrenme, öğrenme ilkeleri, öğretim, eğitim ve öğretim programı, teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi, iletişim, Dale'in yaşantı konisi, öğretim materyali ve öğretim araç ve gereci ) | ||
2) | Eğitimde bilgi teknolojileri | ||
3) | Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması | ||
4) | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar | ||
5) | Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler | ||
6) | Güncel okuryazarlıklar | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri | ||
9) | Öğretim materyallerinin tasarımı | ||
10) | Öğretim materyallerinin tasarımı | ||
11) | Tematik öğretim materyali tasarlama | ||
12) | Alana özgü nesne ambarı oluşturma | ||
13) | Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri | ||
14) | Alana özgü etkinlik ve materyal örneklerinin incelenmesi |
Ders Notları: | Demirel, Ö., Seferoğlu, S. & Yağcı E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık. Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Seferoğlu S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Yanpar, T. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Ergin, A. (2002). Öğretim teknolojileri ve iletişim. Ankara: Pegem Yayıncılık. Heinich, R., Molenda, M., Russel, J. D. & Smaldino, S. E.(2002). Instructional media and technologies for learning (7th edition). USA: Pearson education Inc. Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J. D.(1996). Instructional technology for teaching and learning. usa: Prentice-Hall Inc. Selvi, K. (Ed.) (2008). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 83 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |