MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE1104 | Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, bebeklik dönemindeki gelişimi ayrıntılı olarak incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Doğumdan itibaren bebeklik dönemindeki gelişimi ilgili teori ve araştırmalarla tanımlar. 2. Özellikle doğanın ve beslenmenin gelişimsel etkilerini kuramları karşılaştırarak tanımlar. 3. Genetik ve kalıtsal faktörlerin bilişsel, davranışsal ve psikososyal gelişimdeki rolünü tartışır. 4. Makrodan mikro sistemlere gelişimdeki sosyo-kültürel etkileri açıklar. Öğrenciler, okul öncesi eğitim kurumlarındaki uygulamalı çalışmalar sırasında öğretim yöntemlerini uygulayabileceklerdir. 5. Milli Eğitim Bakanlığı 0-36 Ay Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı’nı detaylı bir şekilde öğrenir. |
Bebeklik dönemindeki gelişimi multidisipliner bir bilimsel bakış açısıyla inceleyen geniş tabanlı bir derstir. Sosyal ve duygusal gelişimin hem teorik hem pratik yönleri çok kültürlülük bağlamında sunulacak ve incelenecektir. Ayrıca gelişim üzerindeki sosyo-kültürel ve psikolojik etkiler vurgulanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme | ||
2) | Çocuk gelişimine ait temel kavramlar | ||
3) | Büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler | ||
4) | Anne karnında gelişim | ||
5) | Yenidoğan ve Bebek bakımı, sağlığı | ||
6) | 0-24 ay arası çocuklarda gelişim (Fiziksel ve bilişsel) | ||
7) | 0-24 ay arası çocuklarda gelişim (Dil ve sosyal-duygusal) | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | 0-24 ay arası özbakım becerileri | ||
10) | Milli Eğitim Bakanlığı 0-36 Ay Arası Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı | ||
11) | Milli Eğitim Bakanlığı 0-36 Ay Arası Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı | ||
12) | Milli Eğitim Bakanlığı 0-36 Ay Arası Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı | ||
13) | Proje ödevlerinin sunumu | ||
14) | Proje ödevlerinin sunumu |
Ders Notları: | • McDevitt, T. M. & Ormrod, J. E. (2010). Child development an education. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall. • Copple, C. & Bredekamp, S. (2008). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8. (3rd. ed.). Washington, DC: NAEYC. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |