MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE1102 | Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Anne ve çocuğun sağlıklı bir hayat sürdürebilmesi için gereklilikleri öğrenerek, çocuk hastalıklarını ve onlardan korunma yollarını, acil durumlarda ise yapılması gerekenleri bilmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Anne ve çocuğu sağlık yönünden etkileyebilecek faktörleri açıklayabilir. 2. Kaza durumunda neler yapılabileceği hakkında bilgi sahibi olur. 3. Çocuk hastalıkları ve çocukların fiziksel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. 4. Aile planlaması ve kadınların karşılaşabilecekleri sorunlar hakkında bilgi sahibi olur. 5. İlk yardımı gerektirecek konuların neler olduğu ve ne gibi müdahaleler uygulanabileceği konusunda bilgi sahibi olur. |
Çocuk sağlığının tanımı; ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu; anne karnında çocuk gelişimi; hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri; 0-8 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi, 0-8 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, parazitler enfeksiyonlar vb. ); aşılar; kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları; aile planlaması; kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilk yardım. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Çocuk sağlığına giriş, tanımı, önemi, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu Gebelik döneminde bebeğin gelişimi, bebek sağlığını etkileyen faktörler | ||
2) | Doğum ve doğuma ilişkin risk faktörleri, aile planlaması Yenidoğan ve özellikleri, değerlendirilmesi, yenidoğan sorunları, konjenital anomaliler | ||
3) | Bebek, çocuk bakımı ve beslenmesi | ||
4) | Erken çocukluk döneminde fiziksel gelişim ve fiziksel değerlendirme | ||
5) | Çocuklarda sık görülen solunum yolu, idrar yolu ve sindirim sistemi enfeksiyonları ve korunma | ||
6) | Çocuklarda sık görülen solunum yolu, idrar yolu ve sindirim sistemi enfeksiyonları ve korunma | ||
7) | Bağışıklık ve aşılar | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | İlk yardım ile ilgili temel kavramlar ve uygulamalar, insan vücudu, işleyişi ve yaşam bulguları Hasta ve yaralının, olay yerinin ve ilk yardımın ABC'si | ||
10) | Temel yaşam desteği ve solunum yolu tıkanmalarında ilk yardım | ||
11) | Kanama, yaralanma, kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım | ||
12) | Bilinç bozukluğu, ateş ve havalelerde ilk yardım | ||
13) | Zehirlenme, hayvan sokma ve ısırıklarında ilk yardım | ||
14) | Kan şekeri düşmesi, sıcak çarpması, yanık, donma ve boğulmalarda ilk yardım |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 30 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |