MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE1103 | Erken Çocukluk Eğitimine Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamladığında öğrenciler 1. Erkan çocuklukta araştırma ve müfredat gelişiminde tarihsel belirleyiciler ve güncel yaklaşımlar arasında bağ kurabilecek 2. Erken çocukluk döneminin farklı program modellerini filozofik, teorik ve müfredata ait farklılıkları yönünden karşılaştırabilecek 3. Gelişimsel ögeleri farkedebilmek ve sınıf aktivitelerine uygulayabilecek 4. Çocukların bilişsel, duygusal, sosyal gelişim basamaklarını tanımlayabilmek ve erken çocukluk eğitimini nasıl etkilediğini anlayabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin bitiminde öğrenciler: 1. Erken çocukluk dönemindeki temel kavramları ve gerçeklikleri tanımlayacak 2. Erken çocukluk öğretmenlerinin özelliklerini, rollerini ve etkilerini tanmlayabilecek 3. Küçük yaştaki çocuklara ve ailelerine verilen hizmetleri ve progrramları değerlendirebilecek 4. Farklı kategorilerdeki küçük çocukların özelliklerini karşılaştırabilecek 5. Küçük çocukların gelişimlerine uygun öğrenme deneyimleri planlayabilecek 6.Türkiye'de erken çocukluğa ilişkingüncel konuları ve eğilimleri tartışabilecektir |
Bu ders erken çocukluk dönemine ait tarihi, filozofik, psikolojik, eğitimsel ve çağcıl bir yaklaşım sağlayacak şekilde planlanmıştır. Özellikle okul öncesi programındaki öğrenciler içindir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş | ||
2) | Erken çocukluk eğitiminde profesyonel olmak | ||
3) | Erken çocukluk eğitiminde güncel konular | ||
4) | Erken çocuklukta değerlendirme | ||
5) | Erken çocukluk eğitimi ve gelişiminde tarih ve teori | ||
6) | Erken çocukluk eğitimi ve gelişiminde tarih ve teori | ||
7) | ARA SINAV | ||
8) | Erken çocukluk eğitimi için programlar ve alternative ortamlar | ||
9) | Gelişim ve eğitim: bebekler ve 1-3 yaş arası çocuklar | ||
10) | Gelişim ve eğitim: okul öncesi çocuklar | ||
11) | Gelişim ve eğitim: anaokulu çocukları | ||
12) | Çocukların sosyal-duygusal gelişimlerini desteklemek | ||
13) | Aile, Toplum ve Farklılık | ||
14) | Profesyonellik üzerine genel sonuç |
Ders Notları: | 1.Morrison, G.S. (2009). Early childhood education today. 11th Edition. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice-Hall. ISBN: 9780135010525. 2.Copple, Carol & Bredekamp, Sue (Eds.) (2009). Developmentally appropriate practice in early childhood programs: Serving children from birth through age 8, 3rd Edition. Washington DC: NAEYC. ISBN: 9781928896647 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 3 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 6 | 8 | 48 |
Uygulama | 5 | 7 | 35 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 3 | 3 | 9 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 135 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |