MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE1103 Erken Çocukluk Eğitimine Giriş Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu dersi tamamladığında öğrenciler
1. Erkan çocuklukta araştırma ve müfredat gelişiminde tarihsel belirleyiciler ve güncel yaklaşımlar arasında bağ kurabilecek
2. Erken çocukluk döneminin farklı program modellerini filozofik, teorik ve müfredata ait farklılıkları yönünden karşılaştırabilecek
3. Gelişimsel ögeleri farkedebilmek ve sınıf aktivitelerine uygulayabilecek
4. Çocukların bilişsel, duygusal, sosyal gelişim basamaklarını tanımlayabilmek ve erken çocukluk eğitimini nasıl etkilediğini anlayabilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin bitiminde öğrenciler:
1. Erken çocukluk dönemindeki temel kavramları ve gerçeklikleri tanımlayacak
2. Erken çocukluk öğretmenlerinin özelliklerini, rollerini ve etkilerini tanmlayabilecek
3. Küçük yaştaki çocuklara ve ailelerine verilen hizmetleri ve progrramları değerlendirebilecek
4. Farklı kategorilerdeki küçük çocukların özelliklerini karşılaştırabilecek
5. Küçük çocukların gelişimlerine uygun öğrenme deneyimleri planlayabilecek
6.Türkiye'de erken çocukluğa ilişkingüncel konuları ve eğilimleri tartışabilecektir

Dersin İçeriği

Bu ders erken çocukluk dönemine ait tarihi, filozofik, psikolojik, eğitimsel ve çağcıl bir yaklaşım sağlayacak şekilde planlanmıştır.
Özellikle okul öncesi programındaki öğrenciler içindir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Erken çocukluk eğitiminde profesyonel olmak
3) Erken çocukluk eğitiminde güncel konular
4) Erken çocuklukta değerlendirme
5) Erken çocukluk eğitimi ve gelişiminde tarih ve teori
6) Erken çocukluk eğitimi ve gelişiminde tarih ve teori
7) ARA SINAV
8) Erken çocukluk eğitimi için programlar ve alternative ortamlar
9) Gelişim ve eğitim: bebekler ve 1-3 yaş arası çocuklar
10) Gelişim ve eğitim: okul öncesi çocuklar
11) Gelişim ve eğitim: anaokulu çocukları
12) Çocukların sosyal-duygusal gelişimlerini desteklemek
13) Aile, Toplum ve Farklılık
14) Profesyonellik üzerine genel sonuç

Kaynaklar

Ders Notları: 1.Morrison, G.S. (2009). Early childhood education today. 11th Edition. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice-Hall. ISBN: 9780135010525. 2.Copple, Carol & Bredekamp, Sue (Eds.) (2009). Developmentally appropriate practice in early childhood programs: Serving children from birth through age 8, 3rd Edition. Washington DC: NAEYC. ISBN: 9781928896647
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 3 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 6 8 48
Uygulama 5 7 35
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 3 3 9
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı