|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma Dersin kapsamının, şeklinin ve gerekliliklerinin tartışılması |
|
2) |
Özel eğitimde temel kavramların ele alınması; özel eğitim, özel eğitimin ilkeleri, yetersizlik, zedelenme, engel, etiketleme, sınıflandırma ve yaygınlık kavramlarının tartışılması Bir müdahale ve eğitim yöntemi olarak özel eğitim |
Veysel Aksoy (2017). Özel Eğitim. Pegem Akademi Introduction to Speacial Education PPT |
3) |
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Tanılanması |
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi Nobel Akademik Yayıncılık Üstün Zekalı ve Yetenkli Çocuklar PPT |
4) |
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitiminde kullanılan teknikler; hızlandırma gruplama, zenginleştirme ve farklılaştırma |
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık Gifted and Talented Children PPT |
5) |
Öğrenme Güçlükleri Öğrenme Güçlüklerinin çeşitleri; Disleksi, Diskalkuli, Disgrafi ve Tanımlanması |
Learning Disabilities PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
6) |
Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocukların Eğitimi |
Learning Disabilities PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
7) |
Dikkat Eksikliği ve Hipearktivite Bozukluğu olan Çocuklar, Özellikleri ve Tanılamaları |
Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
8) |
Vize |
Gifted and Talented Children PPT Learning Disabilities PPT Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
9) |
DEHB'li Çocukların Eğitimi |
Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
10) |
DEHB'li Çocukların Eğitimi |
Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
11) |
Duygu Davranış Bozukluğu olan Çocuklar Duygu Davranış Bozukluğu olan Çocukların Özellikleri ve Tanılanması |
Social and Emotional Disorders PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
12) |
Sosyal Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi |
Social and Emotional Disorders PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
13) |
Sosyal Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi |
Social and Emotional Disorders PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
14) |
Genel Tekrar ve Final |
Tüm materyaller |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. |
|
3) |
3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
4) |
4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
|
5) |
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
|
6) |
6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
7) |
7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
|
8) |
8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
|
9) |
9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
10) |
10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
|
11) |
11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
12) |
12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
|
13) |
13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
|
14) |
14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
|
15) |
15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
|
16) |
16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
|