MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS4102 | Okullarda Rehberlik | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | * Öğrencilere öğretmenliğin rehberlik, danışmanlık ve yardım boyutunun içeriği, etkisi ve önemi hakkında gerekli altyapıyı kazandırmak * Okul rehberlik servislerinin amacı, görevleri, diğer birimlerle nasıl işbirliği yaptığı, tarihçesi, çalışma alanları hakkında öğretmen adaylarını bilgilendirmek * Öğretmenlerin rehber ve danışman rollerini ve buna uygun olarak nasıl davranacaklarını, reaksiyon vereceklerini ve müdahale edeceklerini anlamalarını sağlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinde temel kavramları tanımlayabilmek • Rehberliğin temel prensiplerini açıklayabilmek * Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanının dünyada ve ülkemizdeki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak * Okullardaki farklı birimlerle rehberlik servisi arasındaki işbirliğinin kapsamı ve içeriğini anlamak • Rehberlik faaliyetlerinde, farklı yaş/öğrenci grupları veya farklı rehberlik alanlarına uygun olarak kullanılan teknikler, kuramlar, yöntemleri ayırt edebilmek • Sınıf ortamında rehberliğe ihtiyacı olan öğrencileri fark edebilmek ve ona göre tepki verebilmek • Öğrencileri ilgilendiren bir olayda ne zaman ve nasıl müdahele edeceğini bilebilmek • Rehberlik ve danışmanlığı ililendiren konularda aile ile işbirliği yapabilmek • Okullardaki rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinde öğretmenlerin rollerini ve sorumluluklarını anlayabilmek • Rehberlik ve danışmanlık faaliyetlerinin eğitim sistemindeki önemi ve etkisinin farkında olmak |
Rehberlik kavramı ve eğitimle olan ilişkisi, rehberlik ve psikolojik danışmanlık servislerinin eğitimdeki rolü ve önemi, tarihsel süreçte pdr, okul rehber danışmanının rolü ve görevi, okuldaki diğer çalışanların rehberlik faaliyetlerindeki rolleri, farklı yaş gruplarındaki öğrencilerin rehberlik ve danışmanlık ihtiyaçları, birey ve grupla danışmanlık, rehberlik ve danışmanlıkta ölçme değerlendirme, öğretmenin rehber danışmanlık rolü, yardım sürecini anlama, öğrenci ihtiyaçlarına cevap vermeye katkıda bulunacak becerilerin gelişmesi, veli iletişimi ve toplumla iletişim. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Öğretmenler ve rehber danışmanlık Rehberliğin anlamı, amacı, önemi, fonksiyonları | Ders Notları | |
2) | Dünyada ve Türkiye'de rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanının gelişimi | Ders Notları | |
3) | Okullardaki rehberlik programının unsurları. Rehberliğin prensipleri | Ders Notları | |
4) | İlk ve ortaöğretimde rehberlik ve danışmanlık | Ders Notları | |
5) | Okul rehberlik programında öğretmen ve yönetici görevleri Rehberlik ve psikolojik danışmanlık etkinliklerinin türleri | Ders Notları | |
6) | Danışmanlık yaklaşım ve teorileri | Ders Notları | |
7) | Yardım ve danışma sürecini anlamak Okul danışmanlığında ölçme değerlendirme | Ders Notları | |
8) | Veli görüşmeleri Kariyer rehberliği | Ders Notları | |
9) | Farklı Rollere Adapte Olma | Kottler & Kottler (2007). Ch1 | |
10) | Yardım sürecini anlamak | Kottler & Kottler (2007). ch2 | |
11) | Çocukların Problemlerini Değerlendirmek | Kottler & Kottler (2007). Ch3 | |
12) | Çocukların Problemlerini Değerlendirmek (devam) | Kottler & Kottler (2007). ch3 | |
13) | Yardım becerilerini geliştirme | Kottler & Kottler (2007). Ch4 | |
14) | Yardım becerilerini geliştirme(devam) |
Ders Notları: | • Kottler & Kottler (2007). Counseling skills for teachers, 2nd edition. Corwin Press. • Lecture notes and presentations. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 50 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 73 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |